title
کد خبر: 31709
00
توزیع دولتی مواد مخدر نیازمند انجام پژوهش است

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بحث قانونی سازی و توزیع دولتی مواد مخدرکه از مباحث روز کشور است، باید مورد پژوهش قرار گیرد.

به گزارش «بهداشت نیوز» محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد که در محل سالن همایش‌های رازی درحال برگزاری است گفت: سازمان بهزیستی با توجه به تحلیلی که از شرایط اجتماعی کشور دارد در پی ایجاد فضایی برای گفتمان مشترک با محوریت علمی ـ اجتماعی است که بتواند در مبحث اعتیاد راهگشا و چاره اندیش باشد.

وی در ادامه «گفتمان اجتماعی، ترجمان دانش و جهت گیریهای آینده» را محورهای اصلی این کنگره دانست و گفت: 1023 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۶۴۳ مقاله پذیرش شدند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: راهگشایی و حل مسائل اجتماعی با مداخله پژوهش های علمی آسان تر می شود؛ هم چنین این امر می تواند کاهش بار اعتیاد را نیز در بر داشته باشد.

روشن پژوه همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون جلسات متعددی برای تحلیل اقدامات گذشته در حوزه اعتیاد برگزار کردیم و توانستیم بازبینی‌هایی را در دستورکار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بحث قانونی سازی و توزیع دولتی مواد مخدر که از مباحث روز کشور است باید به صورت علمی ـ اجتماعی مورد پژوهش قرار گیرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین تاکید کرد:برای ایجاد جایگاه رویکردهای مبتنی بر گروه همتا در درمان اعتیاد که نقش مهمی را در کاهش آسیب دارند، NGOها و نهادهای مختلفی را تشکیل دادیم.

وی در پایان گفت: پردازش مسائل و معضلات اجتماعی هم چون اعتیاد با نگاه پژوهشی منجر به کاهش چنین آسیب‌هایی در کشور خواهد شد.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز