title
کد خبر: 31804
00
وزیربهداشت:کشوری موفق است که تعداد عالمان و پژوهشگران آن بیشتر باشد

وزیر بهداشت گفت: امسال سطح کمی و کیفی المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به سالهای گذشته، رشد قابل ملاحظه ای داشته و خوشحالم که به آمایش سرزمینی در حوزه آموزش پزشکی اهمیت داده شده و رقابت دانشجویان در سطح 10 کلان منطقه انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید حسن هاشمی در اختتامیه نهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: امیدواریم از سال آینده بتوانیم این المپیاد را در سطح بین المللی و کشورهای منطقه و پس از آن به معنی واقعی بین المللی برگزار کنیم و وزارت بهداشت نیز حداکثر حمایت را از برگزاری این المپیاد خواهد داشت و با همکاری حوزه بین الملل وزارت بهداشت، رقابت در این المپیاد، بین المللی خواهد شد.

 
وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدوارم که در کشف، پرورش، رشد و ارتقای استعدادهای حوزه علوم پزشکی بیش از گذشته موفق باشیم.
 
دکتر هاشمی با بیان اینکه امیدوارم رقابت ها و قضاوتها در این المپیاد عادلانه باشد، خطاب به جوانان و دانشجویان حاضر در این المپیاد، گفت: قدر این دوره از زندگی خود را بدانید چراکه در سالهای آینده متوجه خواهید شد که شما به نسبت دوستان و همکلاسی هایتان، بهترین استفاده را از این فرصت کرده اید.
 
وزیر بهداشت اضافه کرد: سعی کنید دوستان و همکلاسی های خود را به این مسیر بکشانید زیرا زندگی به سرعت می گذرد و باید بتوانید برای دردهای جامعه و کشور و ملت خودتان چاره اندیشی کنید و بهترین ها را بخواهید و همانند جوانانی که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند، در ساخت و پیشرفت کشور پیش قدم باشید. این همان مسیری است که هم سن های شما چندین دهه پیش رفتند.
 
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد از جوانانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، کمتر از 25 سال سن داشتند و شما جوانان هم از همان جنس هستید البته مطالبه امروز کشور با دوران دفاع مقدس، متفاوت است و مردم ایران از این خوشحال می شوند که هر روز بشنوند جوانان ایرانی در حوزه های مختلفی در سطح بین المللی و جهانی، خوش درخشیده اند.
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز پیشرفت مردم ایران از مسیر علم و دانش محقق می شود و کشوری موفق است که تعداد عالمان و پژوهشگران آن بیشتر باشد.
 
دکتر هاشمی در پایان یادآور شد: خوشحالم که در این المپیاد نه به سمت تولید مقاله، بلکه به سمت تولید محصولات حرکت کردید و امروز داد و بیداد کردن و رگ های گردن را برجسته کردن، موجب سرافرازی کشورها نیست بلکه دانش و فناوری، باعث سربلندی و عزت جوامع مختلف است.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان فردی و گروهی المپیاد در حیطه های استدلال بالینی، آموزش پزشکی، فلسفه پزشکی، مدیریت نظام سلامت و تفکر علمی در علوم پایه، با اهدای جوایزی تقدیر شد

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز