title
کد خبر: 32473
00
آیا تمرینات چشم می­تواند پف چشم را کاهش دهد؟

دلایل زیادی برای پف کردن چشم وجود دارد از جمله استرس، اقتباس مایعات، رژیم غذایی فقیر، مصرف بیش از حد الکل.

به گزارش بهداشت نیوز، طبق تحقیقات دکتر ویلیام تراتلو چشم پف کرده اغلب نشانه­ای از آلرژی ­های چشمی ا­ست. اگر شما به گرد و خاک ، حیوانات خانگی آلرژی دارید به احتمال زیاد از آلرژی چشمی هم رنج می­برید. با تمرینات چشم شما می­ توانید علائم را کاهش دهید و ظاهر چشم پف کرده را بهبود بخشید.

ماساژ چشم

با ماساژ چشم عضلات چشم را تحریک کنید. انگشت خود را روی لبۀ خارجی استخوان چشم سوکت بگذارید و به آرامی حرکات دایره­ای انجام دهید. برای یک دقیقه این حرکت را تکرار کنید.

پلک زدن

چشم­های پف کرده بعد از یک خواب خوب شبانه از بین می­رود. هنگامی که خواب مناسب نداشته باشید مایعاتی اطراف چشم جمع می­شود. اگر شما بعد خواب مشاهده کردید چشمتان باد کرده است به مدت ۳۰ ثانیه سریع پلک بزنید. بالش اضافی می ­تواند از ساخت مایعات چشم جلوگیری کند.

ماساژ فشاری دست

دست خود را باز کنید. انگشت اشاره را روی بینی و انگشت شصت و وسط را روی چشم­ها بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. این تمرین هر وقت در چشم احساس تیرگی خستگی کردید مناسب است.

ماساژ معبد

گیجگاه خود را به آرامی با انگشت سبابه و وسطی به طور دایره وار ماساژ دهید و چشم ها را ببندید. این ورزش برای یک دقیقه پف چشم را از بین می­برد.

نکات اضافی

پف چشم اغلب با احتباس آب ایجاد می­شود. برای کاهش احتباس آب مصرف نمک را کاهش دهید و ۶ الی ۸ لیوان در روز آب بنوشید. و از مصرف بی­اندازۀ الکل خودداری کنید. از غذاهای فرآوری شده دوری کنید. و مواد مغذی مثل میوه و سبزیجات مصرف کنید. برای کاهش پف چشم ده دقیقه ریلکس کنید و روی حفرۀ چشم حلقه ­های خیار بگذارید. خیار حاوی یک مادۀ طبیعی ست که قرمزی و پف را کاهش می­دهد.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز