title
کد خبر: 32575
00
 چه گیاهان دارویی درعطاری ها مجاز به عرضه هستند؟

​دوره آموزشی یکروزه ویژه عطاران با حضور جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و قاضی تعزیرات حکومتی استان سیستان وبلوچستان و صنف عطاران شهرستان زاهدان با هدف آشنایی با قوانین و ضوابط جدید ابلاغی سازمان غذا و دارو در محل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید.

به گزارش بهداشت نیوز، دوره آموزشی یکروزه ویژه عطاران با حضور جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و قاضی تعزیرات حکومتی استان و صنف عطاران شهرستان زاهدان با هدف آشنایی با قوانین و ضوابط جدید ابلاغی سازمان غذا و دارو در محل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید. 

احمد غلامی، مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه عطاری ها تنها مجاز به عرضه گیاهان دارویی فرآوری نشده هستند و عرضه داروهای گیاهی توسط عطاری ها ممنوع می باشد، گفت: عرضه اقلام دارویی، انواع مکمل های تغذیه ای و ورزشی، فرآورده های گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی در عطاری ها ممنوع بوده و درصورت مشاهده، این اقلام توسط بازرسان جمع آوری و متخلفین به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی می شوند.

محمد محبی، جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در صحبت های خود با اشاره به حمایت استانداری از تشکیل اتحادیه ویژه عطاران، اظهار داشت: با توجه به شرایط و ظرفیت های موجود در استان، متقاضیان می توانند نسبت به تاسیس کارگاه بسته بندی گیاهان دارویی دارای مجوز قانونی، اقدام نمایند.

موسی تنهای جهانتیغ، قاضی تعزیرات حکومتی استان نیز با بیان قوانین موجود در حوزه قاچاق کالا های سلامت محور و بیان مصداق هایی از وقوع جرم در این رابطه، از متصدیان عطاری ها خواست نسبت به پیگیری مجوزهای لازم از طریق مجاری پیش بینی شده در قانون اقدام نمایند و از ورود به راه های غیر قانونی اجتناب کنند.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی کارشناسان مربوطه به سوالات مطرح شده توسط متصدیان عطاری ها پاسخ دادند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز