title
کد خبر: 32767
00
سخنگوی وزارت بهداشت؛
حفظ دستاوردهای طرح تحول سلامت ، اولویت دولت دوازدهم

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص وضعیت طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم گفت: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات، اولویت اصلی ما حفظ و نهادینه سازی دستاوردهای طرح تحول سلامت است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری این هفته خود ضمن بیان این مطلب افزود: اولویتهای بعدی وزارت بهداشت، ارتقای ارائه خدمات است، البته از لحاظ کمی دستاوردها گسترش پیدا می کند.

دکتر حریرچی در خصوص نظارت بر هیئت های مذهبى در ماه محرم نیز گفت: دستورالعمل های لازم به هیئت های مذهبی ارسال شده و چون اکثرا غذاهای گرم را به صورت خودجوش عرضه می کنند باید بسیاری از اصول بهداشتی توسط هیئت ها و افرادی که نذری می دهند رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در مورد نظارت بر مطب های طب سنتی گفت: مراکزی که مجاز به ارائه خدمت هستند، پروانه دارند و نظارت بر این مراکز انجام می شود.

وی افزود: از طرفی مراکزی وجود دارد که ادعای طب سنتی می کنند. با این مراکز از طریق نیروی انتظامی و دستگاههای دیگر برخورد می شود و اینکه ادعا کنیم می شود بر تمام این مراکز نظارت کرد، صحیح نیست.

وی در خصوص موضوع ورود حوزه علمیه به بحث طب سنتی افزود: برای اجرای بند دوازده سیاستهای کلی سلامت باید از همه حوزه ها کمک گرفته شود البته افراد باید در این حوزه متخصص باشند.
دکتر حریرچی افزود: متاسفانه به دلیل اطمینانی که برخی گروهها به دلیل نفع مادی یا شخصی به بیمار می دهند، بیمار از درمان اصلی محروم می شود.

وی ادامه داد: برخی از این درمانها عوارضی دارد و هر شخصی که درمان می کند باید به کنترل عوارض هم مسلط باشد.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در خصوص کاهش تعرفه ها و کتاب تعرفه خدمات سلامت گفت: ترجمه این کتاب در حال انجام است و حضور دکتر فاضل در نظام پزشکی و دکتر نوبخت در مجلس و برادر دکتر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه فرصت طلایی در اختیار ما قرار داده است.

دکتر حریرچی افزود: کتاب تعرفه ها میتواند به طور کامل اجرا شود اما سازمانهای بیمه گر در پرداخت هزینه ها عقب مانده اند.

وی گفت: وزارت بهداشت یکی از اعضای دبیرخانه و یکی از اعضای شورای عالی بیمه است. امسال ۲ بار تغییر در کتاب تعرفه خدمات سلامت در شورای عالی صورت گرفته و در دولت تصویب شده و وزارت بهداشت‌ در این موضوع فقط حق دادن یک رای را دارد.

دکتر حریرچی با بیان این که تصویب تعرفه‌ها مراحل قانونی را گذرانده و تاجایی که مراحل قانونی است بیمارستان‌ها و سازمان‌ها، باید مطابق آن کار کنند و هیچ کس اجازه تغییر ندارد، افزود: از این که سازمان نظام پزشکی اجماعی را در این خصوص در جامعه پزشکی ایجاد کند، استقبال می کنیم چون مجموعه این کتاب باید مورد رضایت همه جامعه پزشکی باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز