title
کد خبر: 33734
00
استان های پیشتازدر اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 42 هزار و 764 نفر به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، 33 هزار و 775 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 42 هزار و 764 نفر به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، 33 هزار و 775 نفر موفق به اهدای خون شدند.
دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی، بیشترین میزان اهدای خون به ترتیب مربوط به استانهای آذربایجان شرقی و غربی، فارس، خوزستان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان و اردبیل بود.
 
وی با بیان اینکه سه هزار و 151 نفر در طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون ثبت نام کرده اند، افزود: بیشترین میزان مشارکت مردم در طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون مربوط به استانهای اردبیل، اصفهان، البرز و کرمانشاه بوده است.
 
مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: بانوان استانهای خراسان شمالی، ایلام، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بیشترین مشارکت را در اهدای خون در ایام عزاداری سالار شهیدان(تاسوعا و عاشورای حسینی) داشتند.
 
به گفته دکتر حاجی بیگی بیشترین میزان مشارکت اهدا کنندگان مستمر خون در استانهای سمنان، تهران، البرز و چهار محل و بختیاری بوده است.
 

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در پایان یادآور شد: مردم ایران در صبح روز عاشورا، بیشترین مراجعه را به مراکز انتقال خون داشته اند و در این ایام، 5 هزار و 105 نفر برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز