title
کد خبر: 34197
00
ترفندهایی برای اینکه ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسیم؟

عدم استفاده مداوم از صابون برای جوان‌تر به نظر رسیدن و تازگی پوست صورت ایده مناسب و خوبی به حساب می‌آید. چرا؟ به این دلیل که پوست خشک شما را پیرتر می‌کند و باعث می‌شود مسن‌تر از آنچه که هستید به چشم بیایید.

به گزارش بهداشت نیوز: شما هم دوست دارید حداقل ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید؟ چه کسی دوست ندارد؟! در ادامه مطلب امروز با چند نکته‌ مهم و قابل توجه در زمینه زیبایی و جوان ماندن آشنا می‌شوید. احتمالا بدترین نکته در مورد روز تولد گذشت یک سال و در نتیجه سن بیشتر است. بعضی از خانم‌ها خوش‌شانس و از این قاعده مستثنی هستند. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که این دسته از خانم‌ها برای سال‌ها در یک سن و سال ثابت باقی می‌مانند و گذر زمان تاثیر چندانی بر روی چهره و صورت‌شان ندارد و حتی در مواقعی جوان‌تر هم به نظر می‌رسند. ولی در مقایسه برای خانم‌هایی که در همان سن و سالی که هستند و یا حتی پیرتر هم به نظر می‌رسند این موضوع می‌تواند ناراحت کننده و یا وحشتناک هم باشد! با اینکه ما در مواجهه با گذر زمان هیچ گونه مقاومت و توانایی نداریم، اما می‌توانیم تاثیرات ناشی از سن و سالخوردگی را بر روی چهره و ظاهر خودمان کنترل کنیم و حتی تغییر هم بدهیم. خبر خوب اینکه تنها با کمی سخت‌کوشی می‌توانید جوان‌تر هم به نظر برسید.

استرس‌تان را کم کنید

یک راه ساده و سریع برای اینکه خیلی زود خودتان را پیر کنید، داشتن استرس زیاد است. استرس مانند یک کاتالیزور، خیلی سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید بدن شما را دچار تغییرات جدی جسمی مثل پیری زودرس می‌کند. هورمون کورتیزول در تمام بدن ترشح می‌شود و مشکلات یکی پس از دیگری شروع به پیدا شدن می‌کنند. سیاهی اطراف چشم‌ها، لکه‌ها، چین و چروک‌ها و در نتیجه پیری زودرس فرا می‌رسد. پس یک راه حل عاقلانه و مهم برای جوان‌تر ماندن کاهش استرس است. ریشه استرس خود را پیدا کنید و راه‌حل مناسبی برای از بین بردن و یا کاهش آن بیابید.

زیاد چربی بخورید

یک راه مناسب دیگر برای ۱۰ سال جوان‌تر به نظر رسیدن این است که بیشتر چربی بخورید. احتمالا بیشتر شنیده‌اید که مصرف چربی برای سلامت بدن مضر است و با بالا رفتن سن باید مصرف آن کمتر هم بشود. اما چربی‌های امگا۳ و سایر چربی‌های مفید برای بدن ما ضروری و لازم هستند. مصرف همین قبیل چربی‌ها موجب کاهش استرس که قبل‌تر هم راجب آن صحبت کردیم خواهد شد. چربی‌های سالم برای پوست و کاهش التهاب بدن و بازسازی و ترمیم آن لازم و ضروری است. شما می‌توانید امگا۳ مورد نیاز بدن‌تان را از منابع مفید غذایی مثل ماهی تهیه کنید و چنانچه علاقه چندانی به خوردن ماهی ندارید گردو دیگر گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

از صابون دوری کنید

عدم استفاده مداوم از صابون برای جوان‌تر به نظر رسیدن و تازگی پوست صورت ایده مناسب و خوبی به حساب می‌آید. چرا؟ به این دلیل که پوست خشک شما را پیرتر می‌کند و باعث می‌شود مسن‌تر از آنچه که هستید به چشم بیایید. پس بهتر است به جای صابون از یک پاک کننده مناسب صورت استفاده کنید تا علاوه بر تمیزی رطوبت پوست صورت‌تان هم حفظ بشود. پیشنهاد می‌کنیم در طول روز و یا حتی شب پوست‌تان را مرطوب کنید.

بیشتر بخوابید

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود شما پیر و یا پیرتر از سن‌ واقعی‌تان به نظر برسید نخوابیدن و یا کم خوابیدن است. اغلب ما تصور می‌کنیم خوابیدن تنها برای افراد مریض ضروری است و ۵ ساعت خواب و یا کمی بیشتر برای یک فرد عادی کافی است. در حالی که همه ما نیازمند خواب خوب و به اندازه هستیم و کمبود خواب می‌تواند تاثیرات غیر قابل جبرانی را برای ما در پی داشته باشد. این بدان معناست که سلول‌ها و DNA های بدن ما به میزانی که لازم است قادر به ترمیم و بازسازی خود نخواهند بود. برای جلوگیری از پیری هر شب ۷ تا ۸ ساعت خواب ضروری است.

آب زیاد بنوشید

ممکن است کسل کننده باشد اما برای جوان‌ ماندن و جوان به نظر رسیدن بسیار مهم است که آب زیاد بنوشید. آب برای تازگی و جوانی پوست‌مان ضروری است.

چای سبز را فراموش نکنید

اگر واقعا دوست دارید ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید، چای سبز باید جایگزین و یا اولویت شما در مقایسه با هر نوشیدنی دیگر باشد. چای سبز نه تنها شانس ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن مثل سرطان را کاهش می‌دهد بلکه بیماری‌هایی مانند آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با آن را هم کاهش می‌دهد. به غیر از همه این‌ها چای سبز باعث کاهش وزن هم می‌شود. این نوشیدنی گیاهی و طبیعی از پوست‌تان مراقبت می‌کند و در مواجهه با سایر عوامل محیطی و مهمی که در تغییرات اساسی پوست حائز اهمیت هستند نقش موثری ایفا می‌کند. اگر خیلی طرفدار طعم چای سبز نیستید می‌توانید از چای‌های سبز طعم‌دار شده استفاده کنید

 

سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز