title
کد خبر: 35279
00
چراغ راهنمای تغذیه‌ای، ضامن سلامتی

مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی تاکید کرد: چربی، قند و نمک سه ماده‌ای هستند که مصرف بیش از حدشان باعث ایجاد بیماری می شود.

به گزارش بهداشت نیوز،  مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی تاکید کرد:  چربی، قند و نمک سه ماده‌ای هستند که مصرف بیش از حدشان باعث ایجاد بیماری می شود.

وی ادامه داد: برای حفظ و ارتقای سلامت و همچنین مراقبت بیشتر از سلامتی خود و خانواده چراغ راهنمای تغذیه‌ای روی محصولات غذایی طراحی شده است که توجه به آن می توان تا حدودی از ابتلا به انواع بیماری ها پیشگیری کرد.

مهندس عبدالعزیزی افزود: در طرح مذکور که  با عنوان چراغ راهنمای تغذیه‌ای است و در بر گیرنده نشانگرهای رنگی روی محصولات است، میزان چربی، قند و نمک در هر ماده غذایی مشخص می‌شود.

این کارشناس عنوان کرد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف کننده می‌دهد تا ماده غذایی مورد نظر خود را براساس الگوی مصرف و یا محدودیت‌های مصرفی انتخاب کند.

مهندس عبدالعزیزی با بیان اینکه  جامعه سالم زیربنای توسعه هر کشوری است، تاکید کرد: یکی از راه‌های نیل به این اهداف برخورداری از تغذیه سالم است که در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم در مورد مواد غذایی به افراد جامعه تا حدودی در این زمینه مؤثر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  این اطلاعات توسط برچسب‌هایی به‌منظور مشخص کردن هویت محصولات روی بسته بندی‌ها درج می‌شود که اطلاعاتی از تاریخ تولید و انقضا گرفته تا مواد تشکیل دهنده را در بر می‌گیرد.

مهندس عبدالعزیزی با شاره به اینکه شهروندان هنگام خرید محصولات می بایست دقت زیادی در خواندن این برچسب‌ها داشته باشند، تصریح کرد:  هرچند که این اطلاعات در اغلب برچسب‌ها حاوی مواد تشکیل دهنده است و ذکر ارزش مواد غذایی و میزان پروتئین و انرژی آن روی این برچسب‌ها درج نشده است اما باز هم تا حدودی سلامت ما را تا حدودی تضمین می‌کنند.

کارشناس بهداشت مواد غذایی در پایان تاکید کرد: درج نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی محصولات , تضمینی برای سلامت غذایی گروه های سنی جامعه به شمار می رود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز