title
کد خبر: 35280
00
انتظارات و مطالبات پرستاران از وزارت بهداشت

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، گفت: ارتقای استانداردهای آموزش، بالینی و جایگاه حرفه پرستاری، از جمله مطالبات پرستاران از معاون پرستاری وزارت بهداشت در دولت دوازدهم است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر زینب فدایی ضمن تبریک انتصاب دکتر مریم حضرتی به عنوان معاون پرستاری وزارت بهداشت، اظهار داشت: جامعه پرستاری این انتخاب را به فال نیک گرفته و امیدوار است که معاونت برنامه ریزی و مدیریت از پتانسیل و ظرفیت های پرستاری اعم از تشکل های صنفی، علمی ، اساتید پرستاری و پرستاران بالین بتوانند انسجام حرفه ای را به جامعه بزرگ پرستاری ایران برگردانند تا با استفاده از پتانسیل های موجود مشکلات  را از سر راه جامعه پرستاری بردارند و پرستاران بتوانند با آرامش خاطر بدون هیچ دغدغه ای خدمات مراقبتی ارائه دهند.

وی با اشاره به اعم خواسته های جامعه پرستاری از معاونت پرستاری گفت:  ایجاد انسجام حرفه ای و استفاده از تمامی ظرفیت های پرستاری و ارتقای جایگاه حرفه ای پرستاری و ایجاد تعامل سازنده در بین کلیه تشکلات حرفه ای پرستاری جز خواسته های جامعه پرستاری از معاونت به شمار می رود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با بیان این که خواسته دیگر جامعه پرستاری اجرای کلیه قوانین مصوبه برزمین مانده است افزود: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای کامل و صحیح قانون بهره وری در بخش های دولتی و خصوصی ، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور پرستاری جز خواسته های پرستاران از معاون پرستاری است.

وی ادامه داد: ارتقای جایگاه حرفه ای پرستاری و توسعه نقش های پرستاری خصوصأ در سطح جامعه، ارتقای استانداردهای آموزش، بالینی و پژوهش پرستاری، ارتقای جایگاه حرفه ای پرستاری در امر سیاستگذاری سیستم سلامت و بهبود معیشتی جامعه پرستاری از جمله مطالبات پرستاران از معاونت جدید پرستاری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز