title
کد خبر: 35397
00
با مصرف زیاد این ماده غذایی سرطان در انتظارتان است

یک استاد علوم تغذیه گفت: تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی به همراه کم تحرکی ایجاب می‌کند که مردم مصرف گوشت قرمز را به حد متعارف برسانند و پروتئین‌های دیگری را جایگزین گوشت قرمز کنند، زیرا انواع سرطان‌های دستگاه گوارش با مصرف افراطی گوشت قرمز، شیوع بیشتری خواهد داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فرزاد شیدفر افزود: گوشت قرمز با وجود داشتن پروتئین، دارای چربی فراوانی است که مصرف بیش از اندازه آن منجر به رسوب چربی در شریان‌ها شده و موجب بسیاری از مشکلات به ویژه ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصرف بی رویه گوشت قرمز علاوه بر بروز مشکلات قلبی و احتمال سکته در افراد، زمینه ابتلا به سرطان به ویژه در دستگاه گوارش را فراهم می‌کند.

این استاد علوم تغذیه با بیان این‌که اگر مصرف گوشت قرمز کاهش یابد مشکلی برای فرد به وجود نخواهد آمد، توضیح داد: از آنجایی که بسیاری از بیماری‌ها ارتباط مستقیمی با مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز دارند، می‌توان با مصرف یک بار در ماه از این نوع پروتئین و البته از نوع کم چرب آن و جایگزین کردن پروتئین‌های دیگر از نوع گوشت‌های سفید، از ابتلا به بیماری‌های یاد شده جلوگیری کرد.

به گفته وی، گوشت‌های سفید که از گوشت قرمز ارزش غذایی بالاتری دارند و در صدر آن ماهی، سپس مرغ و بوقلمون قرار دارد،  می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای بدن، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع  سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش دهد.

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: با مصرف ماهی به میزان دو تا سه بار در هفته، علاوه بر کاهش بروز سکته  به ویژه در افرادی‌ که دارای اضافه وزن و چربی خون بالا هستند، به اصلاح میزان چربی خون نیز کمک موثری خواهد شد.

منبع: سلامت آنلاین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز