title
کد خبر: 35488
00
ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی رایگان به پرستاران

مدیر فروش شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان از ارائه خدمات تلویزیونی اینترنتی رایگان به پرستاران خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، وحید سنائی گفت: شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان اپراتور ارائه دهنده سرویس های تلویزیون تعاملی(  IPTV و OTT ) در ایران می باشد که موفق به همکاری و دریافت نمایندگی از صدا و سیما با هدف عرضه خدمات تلویزیون مبتنی بر اینترنت شده است.

وی ادامه داد: مجموعه آسمان در حال حاضر به صورت همکار با شرکت های همراه اول ، مخابرات ایران ، شرکت خلاق برهان و چند شرکت دیگر که هم سطح شرکت آسمان هستند در حال فعالیت می باشد ، بحث IPTV در چند سال گذشته مطرح شده و در کشور ما به تازگی در حال پیاده سازی آن است و آسمان نیز در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر فروش شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان اظهار داشت: همان طور که در قانون اساسی ذکر شده ،  IPTV  وارد قانون صوت و تصویر  فراگیر می شود و انحصارا این مجوز  توسط سازمان صدا و سیما صادر می گردد و تنها این سازمان و اپراتورهای زیر مجموعه آن می توانند  این گونه محتوایی را به صورت فراگیر ارائه دهد.
وی یادآور شد: همانطور که از اسم IPTV پیداست ، این سیستم TV مبتنی بر IP است ، IPTV  نوعی سرویس تعاملی می باشد که بر بستر IP  ارائه می‌شود. با اتصال یک دستگاه ست تاپ باکس به تلویزیون و یا نصب اپلیکیشن فام، خدمات متنوع سرگرمی و کاربردی از قبیل آرشیو فیلم ، سریال ، موسیقی ، محتوای صدا و سیما ، خدمات ارزش افزوده نظیر کتابخانه مجازی، فروشگاه مجازی و غیره برای کاربر فراهم خواهد شد.
سنائی با اشاره به ویژگی های این سرویس گفت: یکی از ویژگی های این سرویس این است که فرد می تواند سریال و یا فیلمی که پخش شده را هر زمان که بخواهدب تماشا و یا  عقب و جلو  نماید و یا ضبط کند و از سرویس تایم شیفت آن استفاده کند و کلا بتواند برنامه مورد علاقه خود را در زمان دلخواه تماشا نمایدکه این یک تعامل دو طرفه بین این سرویس و کاربر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سیستم IPTV کاربر می تواند با توجه به تنوع گستره ی محتوا وآرشیو  وسیع از جمله فیلم ، موسیقی ، اخبار روز، فروشگاه های اینترنتی ، مسابقات ورزشی علاوه بر آرشیو محتوای صدا و سیما حق انتخاب زیادی داشته باشد ، برنامه ی انتخابی را متوقف کند و یا به جلو و عقب ببرد . همچنین از قابلیت های مهم سرویس پخش زنده رویدادهای متنوعی مانند مسابقات ورزشی است. سرویس IPTV امکان جستجو در اینترنت و هوشمند سازی تلویزیون و در نتیجه انجام کلیه امور اینترنتی از جمله خرید اینترنتی ، مدیریت تراکنش های مالی و... از طریق تلویزیون را به شما خواهد داد.

مدیر فروش شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان تصریح کرد: این شرکت در چهار بستر ست تاپ باکس ، اپلیکیشن گوشی های تلفن همراه ، وب سایت و تلویزیون های هوشمند در حال ارائه سرویس می باشد. تلویزیون هوشمند به دو دسته تقسیم می شود: بر روی یک تعداد از تلویزیون ها اپلیکیشن فام نصب می شود که براساس آن شرکت آسمان با تعدادی از تولیدکنندگان تلویزیون در ایران  قرار داد بسته تا اپلیکیشن فام بر روی آن قرار گیرد و در حالت دیگر خود کاربر می تواند از اپ استور تلویزیون دانلود نماید. بر بستر موبایل نیز اپلیکیشن فام در دو نسخه اندروید و آی او اس قابل استفاده است. همچنین خدمات فام از طریق وب سایت آن به آدرس www.fam.ir قابل ارائه برای کاربران می‌باشد. بستر دیگری که کاربران می‌توانند از آن استفاده نمایند ست آپ باکس است که علاقمندان با تهیه آن و اتصال آن به تلویزیون خود می‌توانند از خدمات متنوع فام بهره گیرند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر حداقل سرویسی که مورد احتیاج است 128 و 256 کیلوبایت است ، یعنی کاربر با هر سرویس اینترنتی که دارد چه بر روی بستر همراه (اینترنت موبایل و...) و چه بر روی بستر ثابت  (اینترنت ADSL و...) می تواند خدمات فام را دریافت کند افزود:  شرکت آسمان بر روی بیت ریت های مختلف (منظور از بیت ریت تعداد بیت هایی است که در یک ثانیه از ویدئو می توانند مورد استفاده قرار گیرند) محتوا را بارگزاری کرده و سیستم به صورت اتوماتیک تشخیص می دهد و همچنین افراد می توانند به صورت دستی ، تصویر و صدا را خودشان به کمترین یا بیشترین بیت ریت برای نمایش تنظیم کنند.

سنائی با بیان این که کیفیت تصاویر دریافتی که در IPTV وجود دارد ، در مقایسه با تصاویر تلویزیون های عادی و رایج متفاوت است عنوان کرد: با توجه به بسترهای مختلف ( تلویزیون ، ست تاپ باکس ، موبایل و... ) این قابلیت وجود دارد که کاربر تصاویر را با کیفیت های 4K ،HD ، FULL HD  دریافت نماید . یعنی تصاویر می تواند به بالاترین کیفیت ممکن پخش گردد.

وی با شاره به هزینه این دستگاه ها و هزینه استفاده از سرویس IPTV تاکید کرد: برای اینکه یک کاربر بتواند از این خدمات استفاده نماید ، بسترهای مختلفی وجود دارد . برای اتصال به شبکه ، کاربر باید اکانتی را تهیه کند که در پکیج های مختلف تعریف شده است ، یعنی براساس سرویس مورد نظر کاربر و محتواهای درخواستی هزینه آن مشخص می شود و مبلغی را ماهانه پرداخت می کند و یا وارد گروه دیگری از محتواها می شود و بر اساس آن محتوایی که می بیند پول پرداخت می کند.
این هزینه بستگی به استفاده کاربر و نوع استفاده فرد دارد ، در واقع یک هزینه دستگاه وجود دارد و یک هزینه ماهانه سرویس ها که هزینه سرویس ها دو حالت دارد : در حالت اول کاربر اشتراک ماهیانه می دهد و همه خدمات را دریافت می کند و یا اینکه به ازای هر موردی که بخواهد ببیند پول همان را پرداخت می کند و که این سرویس Pay per View نام دارد.
البته هزینه اولیه بستگی به این دارد که فرد تمایل داشته باشد از ستاپ باکس استفاده کند و کسی که از موبایل ، وب سایت و یا تلویزیون هوشمند استفاده می کند نیازی به پرداخت هزینه ستاپ باکس ندارد.

مدیر فروش شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان  در خصوص هزینه اینترنت مصرفی یادآرو شد: شرکت آسمان با اپراتورها وارد مذاکره شده و در مورد رایگان کردن ترافیک برای کاربر راهکارهایی را درنظر گرفته است و با شرکت هایی مانند همراه اول و مخابرات و سایر شرکت های ارائه دهنده اینترنت قرارداد بسته شده و با اپراتورهای خصوصی هم در حال حاضر با پنج شرکت قرارداد بسته شده و با بقیه هم در حال مذاکره می باشد ، با این اتفاق مشترکین اپراتورها می توانند در زمانی که در حال استفاده از محتوای شرکت آسمان در بستر اینترنت آن شرکت هستند ، هزینه ترافیک برایشان محاسبه نشود. (رایگان محاسبه شود)

وی با اشاره به تولید محتوا به صورت ویدیویی گفت: زمانی که قانون کپی رایت رعایت شود ، شرکت آسمان به دو روش با تولیدکنندگان محتوا همکاری می کند. یا با آنها به صورت اشتراکی محتوا تولید می کندو یا محتوا را خریداری می نماید و در بستر IPTV ارائه می کند. شرکت آسمان مدیا در حالت اول امتیاز محتوای تولید شده توسط صاحب محتوا را خریداری می کند و مستقلا اقدام به فروش آن می نماید و در حالت دوم با تولید کننده محتوا به صورت مشارکتی اقدام به فروش می نماید.
تولیدکنندگان محتوا می توانند از طریق تلفن  6181 ، وب سایت asemanmedia.ir و وب سایت fam.ir با ما در ارتباط باشند .

سنایی با بیان این که تولید محتوا می تواند به دو صورت تصویری ، صوتی  و بازی باشد خاطر نشان کرد:  محتوای تصویری در همه زمینه ها (فیلم ، سریال ، فیلم آموزشی ، پزشکی ، فنی و حرفه ای ، کارتون و انیمیشن) است که شرکت آسمان مدیا  بستری را فراهم کرده تا عزیزانی که علاقمند به تولید محتوا هستند اما فضایی برای این کار ندارند به این شرکت مراجعه و محتوای مورد نظر را تولید نماید. محتوای صوتی و بازی که یکی از سرفصل های مهم IPTV است و دپارتمان جداگانه ای دارد.  همچنین افرادی که در حوزه های مختلف اپلیکیشن موبایل فعالیت دارند می توانند به مراجعه به شرکت محتوای خود را تولید نمایند.
وی با اشاره به پخش زنده همایش ، کنفرانس و...  در ارگان های مختلف دولتی و خصوصی گفت: در برخی مناطق به دلیل محدودیت در مکان  و به دلیل کثرت متقاضیان و یا در استان هایی که اجرای کنسرت محدود است و افراد بسیاری علاقمند به تماشای آن هستند ، افراد می توانند برنامه هایی از این قبیل را به صورت آنلاین ، می توانند آن را در IPTV تماشا کنند که جزو مهمترین امکانات شرکت آسمان مدیا محسوب می شود


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز