title
کد خبر: 36372
00
 راهکارهایی برای افزایش کیفیت زندگی سالمندان

کارشناس برنامه سالمندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز با تاکید بر اهمیت دوران جوانی و سبک زندگی سالم برای برخوردار شدن از دوران سالمندی سالم، گفت: هر چقدر در دوران جوانی، روی سلامت سرمایه‌گذاری کنیم، در دوران سالمندی محصول آن را برداشت می کنیم.

با سرمایه گذاری صحیح در دوران جوانی، دستیابی به یک زندگی سالم را در دوران سالمندی فراهم می کنیم.   

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس برنامه سالمندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز با تاکید بر اهمیت دوران جوانی و سبک زندگی سالم برای برخوردار شدن از دوران سالمندی سالم، گفت: هر چقدر در دوران جوانی، روی سلامت سرمایه‌گذاری کنیم، در دوران سالمندی محصول آن را برداشت می کنیم.

"آزاده رضایی" افزود: در درجه نخست، سالمندان باید به فکر حفظ سلامت جسمی خود باشند، زیرا بروز بیماری‌های مختلف در سنین سالمندی شایع‌تر‌ بوده و احتمال بروز افسردگی را افزایش می دهد.

او توانمندسازی را موجب ارتقای عزت نفس و سلامت روانی و جسمانی سالمندان برشمرد و گفت: این امر تمامی فعالیت‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، توانبخشی و رفاهی که نتایج مثبتی در ارتقای عزت نفس سالمندان جامعه داشته و منجر به رضایتمندی سالمند در زندگی می شود را در بر می گیرد.

رضایی همچنین ورزش را در تمام سنین بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: ورزش کردن حتی در سنین سالمندی هم بسیار مفید است و می‌تواند به سالمندان کمک کند.

این کارشناس سلامت ادامه داد: فرد سالمند با توجه به توانایی جسمانی و امکاناتی که در اختیار دارد، می‌تواند مشغول ورزش و فعالیت شود، به عنوان مثال ممکن است توانایی فردی به او اجازه پیاده‌روی بدهد، در حالی که سالمند دیگری حتی بتواند بدود یا ورزش‌های سنگین‌تری را انجام دهد.

مسوول برنامه سالمندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، راهکارهای سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یک زندگی سالم و موفق در این دوران را این چنین برشمرد: تشویق و ترغیب در انجام عبادات و ایجاد رابطه با خدا و غلبه بر استرس، آموزش حرفه جدید یا اشتغال‌های مناسب برای سرگرمی و سازگاری سالمندان، آموزش شیوه‌ تغذیه مناسب و سالم با توجه به شرایط جسمی سالمند، موجب افزایش کیفیت آنان می شود.

او همچنین، تشویق و ترغیب به ورزش و فراهم آوردن امکانات این امر به ویژه به صورت گروهی، آموزش تقویت حافظه، تشویق و ترغیب در کنار خانواده بودن و ملاقات دوستان و اقوام به صورت مکرر، آموزش در زمینه ساعات خواب و استراحت موردنیاز این دوران را از دیگر راهکارهای توانمندسازی سالمندان عنوان کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز