title
کد خبر: 36631
00
کاهش ناگهانی تعرفه ها را نمی‌پسندیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که کاهش ناگهانی تعرفه ها را نمی پسندیم، گفت: درخواست رادیولوژیست ها و دیگر پزشکان باید از راه های قانونی صورت گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی نوبخت در همایش روز جهانی رادیولوژی، اظهارداشت: در آماری که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است عملکرد وضعیت سلامت کشور را در سال ۹۴ ، حدود یکصدو سه هزار میلیارد تومان از حساب ملی کشور صرف سلامت شده است و حدود ۹.۳ GDP صرف سلامت می شود  که هر یک درصدی که افزایش یابد هزاران میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: موفقیت های طرح تحول سلامت باید ادامه پیدا کند، بدهکاری هاش پرداخت شود. در گذشته حدود ۶۰ درصد فرانشیز پرداخت می‌شد و مردم پرداختی از جیب مردم بالا بوده است. مهم‌ترین سرمایه مردم سلامت آنان است که می‌بایست در راستای بهبود آن و کاهش پرداختی‌های مردم در حوزه سلامت گام برداریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: ۳۷ درصد فرانشیز بستری را خودشان پرداخت می‌کردند و امروز حدود ۳/۶درصد می‌پردازند که از موفقیت های طرح تحول سلامت بوده است.

نوبخت اعلام کرد:حدود۱۳ درصد به دارو و تجهیزات اختصاص یافته است و ۱۷ هزارمیلیارد تومان سهم دارو بوده است. ۱۹درصد هزینه های طرح تحول سلامت صرف کارانه پزشکان و پرستاران می‌شود.

وی ادامه داد: در پزشکی سه نوع پرداختی وجود دارد. که بخشی از آن به پزشکان بازنشسته و بخش دیگری از انها به شاغلین در دانشگاه‌ها که حدود ۶تا۱۰میلیون تومان دریافتی دارند اما بعضا شاگردان آنها در بیمارستانها تا ۵۰میلیون تومان هم می‌توانند درآمد داشته باشند.

نوبخت اظهار کرد: مسئولین وزارت بهداشت، وزارت کار و سازمان نظام پزشکی و کسانی که در شورای عالی بیمه رای دارند، با حسن نیت پا جلو گذاشته اند و سبب کاهش تعرفه های رادیولوژی، بیهوشی و داخلی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: انجمن رادیولوژی حرکتی انجام داد که از نظر ما بیراهه بود، درخواست های رادیولوژیست ها و دیگر پزشکان باید از راه های قانونی صورت گیرد و تجمع در مقابل سازمان‌ها و مجلس شورای اسلامی در شان جامعه پزشکی نیست و باید بگویم جای جامعه پزشکی پشت درهای مجلس نیست. ما نیز از کاهش ناگهانی تعرفه ها ناراحتیم و آن را نمی‌پسندیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: در دو سال اول اجرای طرح تحول سلامت حدود ۵ هزار پزشک در سراسر ایران و شهرهای توسعه نیافته اعزام کردیم و در سفری که به استان مازندران داشتیم شاهد بودیم که همچنان با کمبود پزشک مواجه هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز