title
کد خبر: 37368
00
 ۶ مشکلی که نشانه‌ داشتن استرس است و شما از آن آگاه نیستید

مواردی وجود دارند که نشانه‌های داشتن استرس هستند و ممکن است شما آن را ندانید.

به گزارش بهداشت نیوز: وقتی برای مشکلاتتان به پزشک مراجعه می‏‌کنید خیلی اوقات این را می‏‌شنوید که دلیل مشکلتان استرس است. در نتیجه بسیاری با خود می‎گویند پزشکان وقتی دلیلی مشکلی را نمی‌دانند آن را به استرس ربط می‌دهد. اما واقعیت این نیست. استرس می‏تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورد. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره می‎‏کنیم.

    کهیر

اگر روی بدنتان پر شده با لکه‌های برآمده قرمزرنگ نباید سریع به این فکر کنید که آلرژی است. دلیل کهیر زدن بدن افراد خیلی اوقات استرس است. وقتی استرس پیدا می‎کنید سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر قرار می‎گیرد و برای مبارزه با بیماری هیستامین شیمیایی تولید می‌کند که باعث کهیر زدن می‎شود.

    نوسان وزن

استرس روی هورمون کورتیزول در بدن تاثیر می‎گذارد و در نتیجه توانایی بدن در به تعادل رساندن قند خون و همچنین متابولیسم چربی، پروتئین و … تحت تاثیر قرار می‎گیرد. وقتی این اتفاق می‎افتد ممکن است فرد با افزایش یا کاهش وزن در روزهای مختلف مواجه شود.

    سردرد

اگر معمولا سردرد نمی‎گیرید، اما گاهی سرتان به شکلی عجیب سنگین می‎شود و درد می‎گیرد می‎تواند به دلیل استرس باشد. استرس باعث ترشح مواد شیمیایی در بدن می‏شود که روی سیستم عصبی بدن شدیدا تاثیر می‌گذارد و درنتیجه رگ‌های خونی در مغز دردناک می‎شوند.

    مشکل گوارشی

استرس می‎تواند روی روند هضم غذا هم تاثیر بگذارد. استرس باعث می‏شود بدن اسید لازم برای هضم غذا را بیش از حد تولید کند و در نتیجه مشکلاتی برای گوارش ایجاد می‏شود. ممکن است باعث دیر هضم شدن غذا شود.

    سرماخوردگی

استرس شدیدا روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‎‌گذارد. در نتیجه خیلی راحت‌‎تر دچار مریضی می‏شویم و اولین مریضی که انسان به آن دچار می‏شود سرماخوردگی است. در نتیجه با زیاد شدن استرس در زندگی تعداد سرماخوردگی‌ها هم بیشتر می ‏شود.

    جوش

بعضی از جوش‎های روی صورت دلیل خاصی ندارند. بیشتر افراد زمانی که می‎خواهند بالغ شوند صورتشان جوش‌های زیادی می‏زند. اما ممکن است در سنین بالا ناگهان صورتتان پر از جوش شود و دلیلش را ندانید. در این صورت باید بدانید که جوش‎های صورت شما می‎تواند به دلیل استرس باشد.

 

درنگ


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز