title
کد خبر: 37419
00
وزیربهداشت : وزارت بهداشت در حوزه غذا، رفتار و نظارت سخت گیرانه ای دارد

وزیر بهداشت گفت: در ایران شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رییس جمهور و عضویت 9 نفر از وزرای دولت، هر سال دوبار تشکیل جلسه می دهد و مصوبات آن، تاثیر مستقیمی بر محصولات غذایی، کشاورزی و سلامت مردم دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید حسن هاشمی در دیدار دکتر فیل هوگان رییس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا و هیات همراه در ستاد وزارت بهداشت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: علاوه بر مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه غذا، وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی را موظف می کند که در این راستا و به منظور پیشگیری از بیماریها، اقداماتی را انجام دهند.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: سازمان غذا و دارو و سازمانهای دیگری از مجموعه قوای مقننه و قضاییه، بر امنیت غذایی در ایران، نظارت دارند اما این به معنی وجود شرایط بسیار مناسب در کشور نیست و لازم است که تلاش های بیشتری در جهت سلامت غذا انجام دهیم و اتحادیه اروپا می تواند به ایران کمک کند.

 

دکتر هاشمی خاطر نشان کرد:  اگر فرصتی برای کشاورزان و بازرگانان سختکوش ایرانی فراهم کنیم که محصولات خود را به بازارهای بین المللی صادر کنند، استانداردهای لازم را کسب می کنند و کیفیت محصولات را افزایش می دهند که این کمک به بهداشت کشور خواهد بود.

 

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و برگزاری همایش ها و کنفرانس های مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا، گفت: بخش خصوصی حتما باید توجه بیشتری به کیفیت محصولات خود و کسب استانداردهای بین المللی کند تا بتواند به بازارهای بین المللی دست پیدا کند و این از راه آموزش و پژوهش، میسر می شود.

 

دکتر هاشمی اظهار داشت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، نسبت به رعایت حقوق مردم، رفتارهای سخت گیرانه ای دارد و با وجود دوستی با برخی دستگاه ها و نهادها اما آنها از سخت گیری های وزارت بهداشت به ویژه در محصولات پروتئینی و غلات، ناخرسند هستند. امیدوارم سازمان غذا و دارو، آموزش های بیشتری برای نظارت بر محصولات غذایی ببیند چراکه موجب رضایت مردم و تامین سلامت آنها می شود.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: امیدوارم کمیسیون سلامت اتحادیه اروپا نیز همکاری های مشترکی را با ایران آغاز کند و زمینه های همکاری را تعریف و ایران بتواند از فرصت های مطالعاتی به ویژه در حوزه های امنیت غذایی و باقی مانده سموم در محصولات غذایی، استفاده کند.

 

دکتر هاشمی ضمن تقدیر از دفاع اتحادیه اروپا از حقوق ملت ایران و برجام، گفت: مردم منطقه با فرهنگ و سابقه افتخارآمیز خود، علاقه مند هستند که با حقوق مساوی، در شرایط صلح و امنیت زندگی کنند و آنچه در ذهن ملت ها می ماند، رفتار دولت ها و ملت ها نسبت به یکدیگر است.

 

گفتنی است در این دیدار، دکتر اصغری معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو و دکتر عبدالهی، رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گزارشی از اقدامات انجام شده ایران در حوزه غذا و همکاری وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی، ارائه دادند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز