title
کد خبر: 37758
00
۸۴ پیوند دست در مناطق زلزله‌زده انجام شد

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به آخرین آمار تلفات زلزله کرمانشاه گفت: بیشتر از هزار نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان بستری شده و در این مدت ۸۴ پیوند دست در یکی از بیمارستان‌ها انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز: ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه با اشاره به آخرین آمار تلفات زلزله کرمانشاه افزود: ۷۱۵۶ مجروح به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۴۳۱۳ نفر به صورت سرپایی درمان و از ابتدای وقوع زلزله تاکنون ۱۲۷۵ نفر بستری شدند که ۶۲۵ نفر ترخیص شدند.

وی ادامه داد: براساس اعلام پزشکی قانونی تاکنون ۴۰۷ نفر کشته شده‌اند که ۲۶۸ نفر از آنها قبل یا ابتدای ورود به بیمارستان‌ها فوت کرده‌اند. ۶۷۵ نفر از مصدومان زلزله غرب کشور به بیمارستان‌های استان یا خارج از استان کرمانشاه اعزام شدند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تمام بیماران به وضعیت پایدار رسیده‌اند و در یکی از بیمارستان‌ها فقط ۸۴ پیوند دست انجام شده است.

وی با اشاره به تعداد نیروهای اعزامی به منطقه زلزله زده ادامه داد: ۱۲۹ پزشک متخصص و پرستار از تهران، ۴۰ نفر از استان‌های مجاور، ۵۰ نفر از استان اصفهان و ۲۰۳ تکنسین اورژانس به همراه ۷۴ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به کرمانشاه اعزام شدند.

حریرچی با بیان اینکه ۴۰ گروه سلامت روان به استان کرمانشاه اعزام شدند، افزود: علاوه بر این گروه‌ها، رسانه‌ها نیز می‌توانند به بهبود فضای روانی جامعه و خانواده‌های بازماندگان کمک کنند

 

باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز