title
کد خبر: 37840
00
راز زیبایی پوست کُره‌ای‌ها چیست؟

برای داشتن پوستی صاف و هموار استفاده از لایه‌بردارها یک امر ضروری است. دانه‌ها و ذرات خیلی ریز موجود در ترکیبات لایه‌بردارها سلول‌های پوستی مرده را از روی پوست پاک می‌کند و نه تنها پوست‌تان را بی‌عیب و نقص نشان می‌دهد بلکه، کمک می‌کند آرایش خیلی بهتر روی پوست‌تان بخوابد.

به گزارش بهداشت نیوز: شیوه‌های مراقبت از پوست آن هم به شیوه‌ کره‌ای‌ها! اغلب ما در این باره زیاد شنیده‌ایم. اما سوال اصلی اینجاست، این شیوه‌ها کدامند و به چه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ لازم است بگوییم، اولین و یکی از مهم‌ترین نکاتی که کره‌ای‌ها به داشتن آن افتخار می‌کنند پوست زیبا است. اکثر آن‌ها پوستی بی‌عیب و نقص دارند و برای این موضوع دلیل خوب و واضحی هم دارند! و اما راز و رمز زیبایی پوست کره‌ای‌ها در چیست؟ اگر شما هم در رژیم غذایی خود از موادی استفاده می‌کنید که موجب پاک‌کنندگی، شاداب شدن و مرطوب کردن پوست‌تان می‌شود آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید از قافله عقب نیستید. مراقبت از پوست آن هم به شیوه کره‌ای‌ها دستورات و نکات مخصوص به خود را دارد. همه ما به خوبی آگاهیم زندگی صنعتی امروزی و گردو غبار ناشی از آن موجب آلودگی و افزایش ناراحتی‌های پوستی برای‌مان می‌شود و پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب و موثر یک انتخاب حیاتی برای سلامت پوست‌مان است. اما بهترین روش‌های مراقبت از پوست کدامند و خانم‌های کره‌ای چه می‌کنند که پوست‌شان تا این اندازه زیبا و شفاف است؟

روغن پاک کننده (تمیزکننده)

اولین قدم پاک کردن مواد آرایشی است، تمیز کردن هرگونه مواد روغنی از روی پوست موجب از بین رفتن باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌ها خواهد شد. استفاده از یک روغن پاک کننده مناسب می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند. این پاک‌کننده تمام مواد آرایشی و ذرات و گرد و غبار ناشی از یک روز کاری را از روی صورت‌تان پاک می‌کند.

پاک‌کننده‌های بر پایه آب

در واقع دو نوع پاک‌کننده وجود دارد! اولی پاک‌کننده روغنی است و دومی بر پایه یا متشکل از آب است و هر دو نوع طوری ساخته شده‌اند که کوچک‌ترین اثری از خاک و یا مواد آرایشی روی پوست‌تان باقی نماند و به طور کلی عملکرد هر دو پاک‌کنندگی پوست‌تان از هر نوع آلودگی است. می‌توانید یک پاک‌کننده ملایم و فومی (کف‌مانند) را بوسیله نوک‌ انگشتان‌تان به صورت‌تان بزنید و بدین شکل پوست خود را تمیز کنید.

لایه‌بردارها

برای داشتن پوستی صاف و هموار استفاده از لایه‌بردارها یک امر ضروری است. دانه‌ها و ذرات خیلی ریز موجود در ترکیبات لایه‌بردارها سلول‌های پوستی مرده را از روی پوست پاک می‌کند و نه تنها پوست‌تان را بی‌عیب و نقص نشان می‌دهد بلکه، کمک می‌کند آرایش خیلی بهتر روی پوست‌تان بخوابد. البته به خاطر داشته باشید اسکراب‌ تمامی نواحی صورت آن‌هم هر روز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. سعی کنید تنها نواحی مورد نیاز مثل گونه‌ها و جوش‌های سرسیاه روی بینی را اسکراب کنید. به طور ایده‌آل هفته‌ای دو تا سه بار کافی است تا صورت‌تان را لایه‌برداری کنید.

تونرها (شاداب‌کننده‌ها)

برای داشتن پوستی سالم و زیبا استفاده از یک تونر یا شاداب کننده امری ضروری است. خوشبختانه این محصول زیبایی در انواع مختلفی ساخته می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. اگر پوست‌تان حساس و یا خشک است استفاده مداوم از یک تونر می‌تواند کمک موثری در تسکین و آرام‌کردن پوست‌تان داشته باشد و یا اگر دچار جوش‌های صورت هستید، تونر با باز کردن منافذ بسته شده پوست‌تان آن را برای مدت زمان طولانی‌تری شفاف و بودن چربی‌های اضافه نگه می‌دارد. همچنین با وجود ترکیبات مغذی موجود در آن پوست‌تان را تغذیه می‌کند و اندازه منافذ بزرگ شده پوست را جمع و فشرده می‌کند. در حقیقت کار اصلی تونرها تازه و پرطراوت کردن پوست‌ صورت و آماده‌سازی آن برای مراقبت‌های بیشتر است.

مرطوب کننده‌ها

خوب، همه ما به خوبی آگاه هستیم که چقدر مرطوب نگه داشتن پوست برای حفظ سلامت و طراوت آن حیاتی و حایز اهمیت است. پس لطفا به خاطر داشته باشید که همیشه از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید و پول‌تان را بیهوده صرف جنس‌های نامرغوب و بی‌کیفیت هدر ندهید. یک مرطوب کننده مناسب خیلی زود جذب پوست می‌شود و چربی اضافه‌ای روی آن به جای نخواهد گذاشت.

 

سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز