title
کد خبر: 38180
00
راهکارهایی موثر برای کاهش درد آرتروز

یک متخصص ارتوپدی با اشاره به این که عارضه آرتروز، درمان دائمی ندارد، توضیح داد: دردهای ناشی از آرتروز را می‌ توان با انجام برخی فعالیت‌ها، مراقبت‌ها و استفاده از مسکن‌های غیرکورتونی کاهش داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی‌اکبر اسماعیلی‌جاه افزود: برخی از راه‌های کاهش درد آرتروز عبارتند از سرمادرمانی‌، گرمادرمانی، تقویت عضلات اطراف مفصل، طب سوزنی، فیزیوتراپی و استفاده از وسایل طبی مخصوص مانند زانوبند و بریس که هر کدام از این راه ها  می‌توانند در کاهش درد آرتروز موثر باشند.

وی در توضیح روش‌های گرمادرمانی و سرمادرمانی بابیان این‌که هر دو ضدالتهاب هستند، اظهار کرد: استفاده از هر روش به خوشایند بودن فرد نسبت به آن و تاثیر در کاهش درد بستگی دارد که می‌توان با استفاده از کیف آب گرم یا حوله آب گرم یا نوع سرد آن، در کاهش درد آرتروز از این دو وسیله کمک گرفت.

این متخصص ارتوپدی گفت: علاوه بر حرکات فیزیوتراپی که در برخی موارد می‌تواند تسکین دهنده درد باشد، طب سوزنی نیز که توسط فیزیوتراپ انجام می‌شود گاهی در کاهش درد آرتروز موثر واقع می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی  با بیان این‌که فردی که آرتروز دارد باید تحرک در ناحیه مبتلا داشته باشد، گفت: علاوه بر آن بسته به فضایی که درد آرتروز در آن ناحیه است باید فشار بر آن ناحیه را کم کند، به طور مثال اگر کمردرد ناشی از آرتروز دارد، نباید بار سنگین بلند کند و یا در مورد زانو علاوه بر رعایت موارد گفته شده، باید با استفاده از عصا تلاش کند که فشار به مفصل را کم کند.

منبع: سلامت آنلاین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز