title
کد خبر: 39105
00
واکاوی معضلات نظام بهداشت و درمان ایران در «ترخیص»

تولید مستند «ترخیص» به کارگردانی مهدی انصاری و تهیه‌کنندگی محمد جواد رئیسی که به مشکلات نظام بهداشت و درمان می پردازد به پایان رسید.

به گزارش بهداشت نیوز: مستند «ترخیص» به کارگردانی مهدی انصاری روایتی از شیرینی‌های فرزندآوری است که در نظام بهداشت و درمان ایران به تلخی تبدیل می‌شود.

علیرضا وهاب زاده خبرنگار حوزه سلامت راوی «ترخیص» است که به دنبال واقعیت های ۲ تن از سوژه های خود متوجه منشا بروز مشکلات می شود. در این مستند مرضیه وحید دستجردی، قاسمعلی خراسانی، فاطمه نیری، سید رضا مظهری و مهدی ثنایی مقابل دوربین آمده اند.

مستند «ترخیص» در شهرهای تهران، مشهد و پاوه تصویربرداری شده است و بیمارستان هایی همچون بیمارستان شریعتی، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان آتیه، بیمارستان عرفان و بیمارستان لاله از لوکیشن های این مستند هستند.

مستند «ترخیص» در ۴۶ دقیقه به واکاوی فقدان شفافیت در نظام بهداشت و درمان ایران می پردازد. ترس سوژه‌ها از مطرح شدن در فیلم و گرفتن تصاویر لازم از بیمارستان‌ها در کنار همراه نبودن برخی مسئولان وزارت بهداشت، مشکلات عمده در مسیر ساخت «ترخیص» بوده و از آنجا که خطوط داستانی این مستند مربوط به حوزه زنان، زایمان و نوزادان است تماشای آن برای مادران باردار توصیه نمی شود.

این مستند به کارگردانی مهدی انصاری و تهیه‌کنندگی محمد جواد رئیسی توسط موسسه نجوای زلال هنر در سازمان هنری رسانه ای اوج تولید شده است.

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز