title
کد خبر: 39115
00
به تربیت کودکتان نمره ندهید

نقش خانواده‌ها در کاهش استرس کودکان هنگام امتحانات انکار ناپذیر است، خانواده‌ها می‌توانند با گفتار و رفتار خود از بروز استرس در کودکان خود جلوگیری کنند.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر مجتبی امین‌زاده روانپزشک، با تأکید براینکه خانواده‌ها باید به کودکان خود یادآوری کنند که گرفتن مدرک و افزایش تحصیلات برای داشتن زندگی سالم و با نشاط است، می‌گوید: سلامتی و شادابی کودکان اولویت بیشتری نسبت به افزایش تحصیلات دارد. ابتدا باید سلامتی روحی و روانی افراد تأمین شده باشد و پس از آن فرد به مطالعه متون درسی بپردازد. خانواده‌ها می‌توانند برای جلوگیری از ایجاد استرس هنگام امتحانات به فرزندان خود بگویند که آنها را بدون در نظر گرفتن موارد تحصیلی دوست دارند و همیشه از آنها حمایت می‌کنند بنابراین این تصور که اگر نمره 20 فرد به 19 تبدیل شود دیگر خانواده‌ها آنها را دوست ندارند، غلط است.
وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی نیز باید در کنار خانواده‌ها سطح توقعات خود را کاهش دهد، بیان می‌کند: برخی از دانش‌آموزان به علت افت تحصیلی اقدام به خودکشی می‌کنند که این مسأله در اغلب موارد ناشی از اصرار‌های بی‌مورد خانواده‌ها بر نمره‌های فرزندان‌شان است. مسأله خودکشی دانش‌آموزان به علت افت تحصیلی بسیار نگران‌کننده است اما زمانی که دانش‌آموزان احساس کنند خانواده هایشان بی‌ چون و چرا آنها را دوست دارند با فراغ بال راحت تری درس می‌خوانند.

 

منبع: روزنامه ایران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز