title
کد خبر: 39819
00
سهم اسلام در حوزه سلامت جسم‌ را نباید‌ نادیده‌ گرفت‌

رئیس عقیدتی‌ سیاسی ستاد ارتش‌ گفت: سهم اسلام در حوزه سلامت جسم‌ را نباید‌ هیچ‌ وقت نادیده‌ گرفت‌.

به گزارش بهداشت نیوز: حجت‌الاسلام و‌المسلمین صنعت‌پور‌ رئیس عقیدتی‌ سیاسی ستاد ارتش‌ صبح امروز در مراسم‌ چهارمین همایش دانشجویی فرهنگ سلامت از منظر قرآن که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: انسان معمولاً در کارها کوتاهی و یا زیاده‌روی می‌کند اما به طور کلی با توجه به اینکه دنیای علم پزشکی از پیچیدگی‌های خاص خودش برخوردار است سهم اسلام در حوزه سلامت جسم‌ را نباید‌ هیچ‌ وقت نادیده‌ گرفت‌.

وی بیان کرد: برخی افراد در خصوص طب اسلامی کوتاهی کرده و حرف‌های بی مبنایی‌ می‌زنند‌ که این مسئله با آمدن کتاب‌های آسمانی برای تربیت‌ روح انسان همخوانی‌ ندارد زیرا برای سلامت روح اعضایی به نام جسم مطرح است.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در خصوص فرمایش امام صادق (ع) ادامه داد: ایشان می فرمایند: اگر در هر شهری دنیا و آخرت مردم اصلاح شود باید سه گروه فقیر و دین شناس، فرمانروای‌ نیک، طبیب‌ حاذق‌ باشد تا امورات مردم در مسیر درست‌ اجرا شود.

وی با بیان اینکه ما خدای متعال را به نام طبیب صدا می‌کنیم و پزشک باید نگاهی فیزیکی و متافیزیکی‌ به مسائل داشته باشد، افزود: همه پزشکان باید در بحث‌ سلامتی به قدرت خداوند تکیه کنند‌ که در این میان پزشکی در کارهایش‌ موفق است که به 2 بعد جسم و روح توجه ویژه‌ای کند.

صنعت‌پور با اشاره به اینکه در احکام دین اگر چیزی واجب شده است برای جسم و روح فایده‌ زیادی دارد، عنوان کرد: اسلام و طب اسلامی در حوزه پیشگیری‌ مطالب‌ فراوانی را آورده است که در این راستا مرحوم بهجت‌ (ره) به همه مردم توصیه می‌کرد که همه دستورات اسلام را در همه مسائل و به خصوص حوزه سلامت رعایت کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز