title
کد خبر: 40487
00
خدمات رسانی وزارت بهداشت در زلزله اخیر کرمانشاه رضایت بخش است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل مناطق زلزله زده ضعف در حوزه بهداشت و درمان نیست بلکه در زیرساخت های عمرانی است.

به گزارش بهداشت نیوز، آیت الله محمود محمدی عراقی در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بازدید از بیمارستان ها و مصدومین حادثه دیده در زلزله کرمانشاه گفت: در ملاقاتی که از مجروحین حادثه زلزله داشتم همگی از روند خدمت رسانی کادر درمانی راضی بودند و جا دارد از مجموعه وزارت بهداشت که در این ایام خدمات رسانی و رضایتمندی خوبی در امر رسیدگی به مجروحین صورت دادند، قدردانی کنم.

وی افزود: مشکلات اصلی کشور ما ضعف در زیر ساخت های عمرانی، بهداشتی و آموزشی است و اختصاص به حوزه بهداشت و درمان ندارد.

آیت الله محمدی عراقی با بیان این که در خصوص ضعف زیر ساخت ها، مقام معظم رهبری هم فرمودند که مسئولین از این پس به دنبال این هستند که این محرومیت ها را برطرف کنند، اظهار داشت: در جلسه هیات امنا دانشگاه هم، این مطلب عنوان شد و بنا شد که پیشنهادات مشخصی مطرح شود که بتوان این ضعف های زیر ساختی را برطرف کرد.
عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص طرح تحول نظام سلامت خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تلاش های بسیاری برای اجرای این طرح کرده اند و این تلاش ها مختص بیمارستان های دولتی نبوده و در بخش های غیر دولتی هم در این زمینه کمک های شایانی نموده اند اما متاسفانه موانع و مشکلات بسیاری بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد.

وی با اشاره به این که عمده مشکل طرح تحول نظام سلامت مطالبات بیمارستان ها و دانشگاه ها از بیمه ها است که در کل کشور نیز تعمیم یافته، افزود: از دولت و رئیس جمهور محترم تقاضا می شود با کمک وزیر بهداشت و وزیر رفاه، به دلیل زلزله در کرمانشاه و محرومیت این منطقه، مطالبات دانشگاه و بیمارستان های این استان هرچه سریعتر پرداخت شود تا دانشگاه ها و حوزه بهداشت و درمان بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و خدمات به صورت رایگان در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد و رضایت بیشتر مردم را در بر داشته باشد.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز