title
کد خبر: 40489
00
باید بودجه ای پایدار به طرح تحول سلامت اختصاص دهیم

زارع گفت: اگر بخواهیم موفقیت هاى طرح تحول سلامت که یکى از اولویت هاى نظام جمهورى اسلامى بوده و دغدغه مقام معظم رهبرى، مراجع عظام، دولت، مجلس و تمام ارکان کشور است در بلند مدت نیز ادامه داشته باشد، باید بودجه اى پایدار به آن اختصاص دهیم.

به گزارش بهداشت نیوز، رحیم زارع سخنگوى کمیسیون اقتصاد مجلس شوراى اسلامى و نماینده مردم آباده با بیان اینکه طرح تحول سلامت، طرحى خوبى در نظام جمهورى اسلامى بود که وزارت بهداشت آن را اجراکرد، گفت:این طرح حرکت خوبى بود و نتایج مثبت آن را در کوتاه مدت دیدیم که اجراى آن رضایتمندى مردم در حوزه سلامت را به دنبال داشت.

نماینده آباده در مجلس شوارى اسلامى ادامه داد: اگر بخواهیم موفقیت هاى طرح تحول سلامت که یکى از اولویت هاى نظام جمهورى اسلامى بوده و دغدغه مقام معظم رهبرى، مراجع عظام، دولت، مجلس و تمام ارکان کشور است در بلند مدت نیز ادامه داشته باشد باید بودجه اى پایدار به آن اختصاص دهیم.

سخنگوى کمیسیون اقتصاد مجلس شواى اسلامى عنوان کرد: اگر در فصل بودجه دولت و مجلس به طرح تحول سلامت بى توجهى کنند، به طور قطع مردم آسیب مى بینند زیرا مردم توان پرداخت برخى هزینه ها در حوزه سلامت را ندارند.

زارع با بیان اینکه طرح تحول سلامت از نظر بودجه اى مورد نامهربانى هایى قرار گرفته است، افزود: باید تلاش کنیم که در بودجه ٩٧ به طرح تحول سلامت توجه ویژه اى شود تا این طرح به اهداف اصلى خود که مورد انتظار مردم است، برسد.

سخنگوى کمیسیون اقتصاد مجلس شوراى اسلامى ادامه داد: باید در کمیسیون تلفیق و صحن علنى مجلس شوراى اسلامى به دلیل اینکه در طرح تحول، پاى سلامت مردم در میان است توجه ویژه اى داشته باشیم.

نماینده آباده در مجلس شوارى اسلامى به اقدامات انجام شده در کمیسیون اقتصادى مجلس براى پیشبرد طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در کمیسیون اقتصادى مجلس در دوره قبل و این دوره مجلس، یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به طرح تحول سلامت اختصاص پیدا کرد و در نظر داریم که در لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده ، طرح تحول سلامت را مورد توجه قرار دهیم تا به اجراى این طرح کلان و ملى کمک کنیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز