به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نرگس بیگانه درباره شایع‌ترین مشکلات مثانه در زنان اظهار کرد: عفونت ادراری شایع‌ترین مشکل در زنان است که به علت نزدیکی مقعد و مجراری ادرار در زنان به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه افتادگی‌ مثانه و بی‌اختیاری ادرار یا به عبارتی ادرار اورژانسی از دیگر مشکلات شایع افتادگی مثانه در زنان است، افزود: این مشکلات در زنان به علت رعایت نکردن سبک درست زندگی همچون افزایش وزن،  بی‌تحرکی،  فشار بر لگن،  بلند کردن اجسام سنگین و حتی بارداری  به وجود می‌آید.

این اورولوژیست تاکید کرد: متاسفانه افتادگی مثانه در زنان ایرانی به دلیل ورزش نکردن و عدم پیاده‌روی افزایش یافته است که بهترین راه جهت پیشگیری از این مشکل انجام ورزش است و ضرورت دارد که زنان کف لگن را به مدت ۲۰ ثانیه محکم نگه‌دارند و پس از آن رها کنند همچنین پیاده‌روی نیز بسیار مناسب است و این امر می‌تواند عضلات لگن را سفت کند و در نهایت مقاومت مثانه را افزایش دهد.

بیگانه بیان کرد: تومورهای مثانه از دیگر مشکلات شایع در مثانه زنان است که به علت سیگار کشیدن و استفاده مداوم از رنگ موهای شیمیایی به وجود می‌آید البته پاتولوژی و و ژنتیک افراد نیز در بروز تومورهای مثانه موثر است همچنین سنگ‌های مثانه و کلیه نیز از دیگر مشکلات شایع در مثانه زنان محسوب می‌شود.

وی در خصوص راه‌های درمان افتادگی مثانه عنوان کرد: ورزش کردن به طور قابل توجهی در افراد جوان می‌تواند به درمان این افتادگی کمک کند اما در کنار آن فرد باید از دارو استفاده کند و عمل جراحی برای فرد انجام شود.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ادرار‌های اورژانسی یا بی اختیاری ادرار در این زنان با عمل جراحی برطرف خواهد شد.

 

منبع: طبنا