title
کد خبر: 40930
00
یک مصوبه بحران ساز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ایجاد دو متولی برای نظارت بر حوزه غذا و تجهیزات پزشکی از آن تحت عنوان مصوبه‌ای بحران‌ساز یاد کرد که نیاز به تغییرات کلی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، سیامک مره صدق با انتقاد نسبت به جایگزینی سازمان استاندارد بجای وزارت بهداشت برای نظارت بر حوزه تجهیزات پزشکی و غذا که بسیاری معتقدند در آینده به بحران تبدیل خواهد شد، گفت: نمی‌توان گفت این موضوع به بحران تبدیل می‌شود، چراکه این تصمیم خود بحران است، به این دلیل که ما هیچ مرز مشخصی بین مواد غذایی و بهداشتی و مواد دارویی نداریم و از نظر علمی بسیاری از این مواد قابل تفکیک نیستند، بنابراین این تصمیم در حوزه غذا و دارو به نوعی سردرگمی ایجاد خواهد کرد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس قانون کلیه تصدی‌گری‌ها در زمینه بهداشت و درمان باید به وزارت بهداشت سپرده شود، بنابراین واگذاری نظارت بر حوزه غذا و تجهیزات پزشکی به سازمان ملی استاندارد خلاف قانون است و می‌تواند آسیب‌های بسیار شدیدی را به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا نظارت بر غذا و دارو و لوازم پزشکی تحت کنترل سازمان غذا و دارو است، تصریح کرد: قرار نیست سازمان غذا و دارو از نظارت بر غذا و تجهیزات پزشکی حذف شود، اما باید آئین‌نامه اجرایی به نحوی تدوین شود، که حتما نقش بالادستی و تصدی‌گری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد پیشنهاد اعضای کمیسیون متبوعش برای ارائه طرحی با قید فوریت برای اصلاح مصوبه مجلس در جهت واگذاری نظارت کامل بر حوزه غذا و تجهیزات پزشکی به سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هم‌اکنون باید در کمیسیون این موضوع را بررسی کنیم، چراکه معتقدم این مصوبه فقط نیاز به اصلاح ندارد، بلکه باید از اساس تغییر کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز