title
کد خبر: 40994
00
تاسیس 280 بیمارستان خیریه پشتیبان

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم‌اکنون در کشور از ۵۸۰ بیمارستان دولتی، ۲۸۰ بیمارستان خیریه پشتیبان تأسیس شده که می‌بایست تعداد آن را گسترش داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر هادی ایازی در چهارمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته مجمع خیرین سلامت اقدامات بسیار خوبی در این حوزه ارائه کرده‌اند. راه برون‌رفت از مشکلات حوزه سلامت این است که به سمت خیرین و مردم برویم، زیرا با منابع دولتی نمی‌توان شاخصه‌ها را به نحو دلخواه توسعه داد؛ حتی اگر بیمارستان هم بسازیم، مجوز نیروی انسانی آن صادر نمی‌شود. ما هنوز یاد نگرفته‌ایم که چگونه از ظرفیت‌های مردمی به درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تعرفه بیمارستان‌های خیریه با مشکلاتی روبروست که این مسئله بیمارستان‌ها را بعضاً با مشکل مواجه کرده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: در کنار شبکه بهداشت و درمان، اجتماعی کردن نظام سلامت موضوع مهمی است؛ با این مسئله می‌توان از ظرفیت‌های مردمی به طور گسترده در حوزه سلامت استفاده کرد.

ایازی گفت: تشکیل کانون‌های محله‌ای مانند کانون سالمندان، کانون بیماران دیابتی و ... سبب بسترسازی سلامت اجتماعی شده است که می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات دیگری که هم‌اکنون شروع شده، این است که بیمارستان‌های دولتی یک خیریه پشتیبان داشته باشند که بتوانند کمبودهای بیمارستان و در صورت لزوم، بیمار را برطرف کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از ۵۸۰ بیمارستان دولتی در کشور، ۲۸۰ بیمارستان خیریه پشتیبان دارد. خیریه بیمارستانی می‌تواند بیمار را به گونه‌ای پشتیبانی کند که به جز رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشد. امروزه به همت خیرین، برای بسیاری از بیمارستان‌ها محلی برای اقامت احداث شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز