title
کد خبر: 41945
00
تکنولوژی ساخت بیمارستان در ایران به روز نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به کره جنوبی گفت: مسئله مهمی که قرار است در این سفر اتفاق بیفتد، جذب سرمایه گذاری خارجی برای احداث تخت های بیمارستانی با خط اعتباری است که کُره در اختیار ایران قرار می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد نعیم امینی فرد در سئول گفت: مهمترین مسئله ای که در ارتباط با تامین تخت های بیمارستانی در ایران پیش رو داریم مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری های خارجی است.

وی ضمن اشاره به تاکید کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سیاست گذاری وزارت بهداشت و درمان بر حفاظت مالی مردم، یادآور شد: این مکانیزم طوری طراحی شده که در کنار انجام حفاظت های مالی، صرفه جویی های عمده ای در منابع مالی و انسانی بیمارستان ها نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی های کنونی به کار گرفته در احداث بیمارستان های کشور با توجه به زلزله های اخیر و خسارات به مراکز درمانی، به روز نیست اضافه کرد: یکی از اهداف مقرر در این سفر، این است که با تکنولوژی های جدیدتر در مسئله احداث تخت های بیمارستانی آشنا شویم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله می تواند ما را برای ساخت بیمارستان های سطح بالا از نظر ایمنی کمک کند ضمن آنکه طرف کره ای در امر ساخت بیمارستان ها فعال است.

امینی فرد، سهم بهره مندی مردم از تخت های بیمارستانی را در کشورمان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت حدود یک و نیم تخت اعلام کرد و افزود: این میزان در ترکیه، چهار تخت و در ژاپن و کره جنوبی 11 تخت است که تفاوت معناداری را نشان می دهد.

تلاش می کنیم سطح همکاری های علمی بین ایران و کره جنوبی را گسترش دهیم
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می کنیم سطح همکاری های علمی بین دو کشور ایران و کره جنوبی را گسترش دهیم.

امینی فرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب پیشرفت های درخشانی با ادغام آموزش پزشکی در سیستم ارائه خدمات بهداشتی، درمانی داشته است، افزود: در حال حاضر 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و حدود 600 بیمارستان ارائه کننده خدمات بهداشتی، درمانی در کشور داریم که ظرفیت بسیار خوبی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن روزآمد بودن پزشکان و فعال بودن انجمن های صنفی و علمی پزشکی، باعث شده در سطح منطقه از نظر نوآوری های پزشکی و به ویژه پژوهش و تحقیق، رتبه اول را داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وضعیت کنونی را زمینه بسیار خوبی برای انجام همکاری ها با وزارت بهداشت کره جنوبی دانست و گفت: می توان این همکاری ها را در سطوح مختلف به شکل مبادله استاد و دانشجو و انجام کنفرانس هایی در 2 کشور پیگیری کرد.

امینی فرد به بازدید از دو بیمارستان مرجع و مهم کره جنوبی اشاره و اظهار داشت: آن چیزی که جلب توجه می کرد استفاده از تکنولوزی های پیشرفته رباتیک در اتاقهای عمل بود.

وی با بیان اینکه شاهد انجام عمل های پیشرفته جراحی با حداقل عوارض توسط ربات ها بودیم یادآور شد: ما نیز از نظر نیروی انسانی توانمند هستیم اما نیاز است در ارتباط با استفاده از ربات ها در امور پزشکی کشورمان، تمهیداتی اندیشیده شود.

وی بر استفاده از تجارب کره جنوبی در زمینه فناوری اطلاعات، پرونده الکترونیک سلامت و تجربه موفق این کشور در خصوص صنعت بیمه تاکید کرد.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز