title
کد خبر: 43556
00
آبلیموی تقلبی را چگونه بشناسیم؟

کارشناس صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: با توجه به کاربرد گسترده آبلیمو، ممکن است افراد سودجو با توجه به بازار پُرفروش آن برای کم کردن هزینه های تولید، به تقلب دست بزنند و از این راه سلامت مردم را به خطر بیندازند.

آبلیمو در تولید انواع نوشیدنی ها و نیز به عنوان افزودنی و چاشنی در پختن و تهیه مواد غذایی مختلف در کشور، کاربرد گسترده ای دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: با توجه به کاربرد گسترده آبلیمو، ممکن است افراد سودجو با توجه به بازار پُرفروش آن برای کم کردن هزینه های تولید، به تقلب دست بزنند و از این راه سلامت مردم را به خطر بیندازند.

 

"لیلا محبی" ادامه داد: بیشتر این تقلب ها در مواد اولیه کارخانه های مواد غذایی است؛ استفاده از صمغ، کاه، پوست لیمو، جوهر لیمو و مواد نگهدارنده، از انواع تقلب در تهیه آبلیمو است.

 

او افزود: امروزه انجام تقلب در آبلیمو مقداری پیشرفته تر شده است که از بین آنها می توانیم به اضافه کردن سیترات سدیم، اسید سیتریک، گلیسرین و اسانس های متعدد اشاره کرد؛ در بعضی از مواقع تقلب در آبلیمو به اندازه ای پیشرفت کرده که به جای فرآورده طبیعی از فرآورده های "سنتتیک" استفاده می شود.

 

این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه این نوع تقلب ها با مهارت کامل انجام می شود و مصرف کننده به هیچ وجه نمی تواند متوجه آن شود، گفت: هنگام خرید آبلیمو دقت کنید که آبلیموهایی با مارک معتبر و دارای علامت استاندارد خریداری کنید.

 

محبی اضافه کرد: توجه به برچسب مواد غذایی بسته بندی شده که نام و نشانی تولید کننده، نام محصول، مواد تشکیل دهنده، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، شماره سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء و وزن خالص دارند، ضروری است.

 

او در پایان یادآور شد: آبلیمو را از اماکن معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
1396/10/06 - 03:460 1
تيتر بايد عوض شود و به جاي تشخيص ابليموي اقلبي و اصلي بايد نوشت مواد استفاده شده در ابليموي تقلبي
اینستاگرام بهداشت نیوز