title
کد خبر: 45506
00
استان هایی که بیشترین آمار چاقی کودکان را دارند

معاون وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه در ایران در دچار اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: به طور کلی ۷۶ درصد مرگ‌ و میرها در ایران مربوط به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا و سرطان است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علیرضا رئیسی در نشست خبری با موضوع اطلاع رسانی بسیج ملی تغذیه سالم اظهار کرد: رفتارسازی از جمله مهمترین عامل جهت پیشگیری از بروز مشکلات و چاقی است. وی با بیان اینکه هر ماده غذایی باید به اندازه مصرف شود، افزود: حتی مصرف بیش از اندازه آب نیز سبب مسمومیت می‌شود.

 

معاون وزارت بهداشت عنوان کرد: برای محاسبه وزن ایده‌آل وزن به کیلوگرم تقسیم بر قد به متر می‌شود و اگر عدد به دست آمده بین ۸.۳۰ تا ۲۵ بدست آید فرد نرمال محسوب می‌شود و اگر عدد به دست آمده بین ۳۰تا ۳۵باشد فرد دچار اضافه وزن، ۳۵تا ۴۰فرد چاق و بالاتر از ۴۰ چاقی کشنده محسوب می‌شود.

 

رییسی با اشاره به اینکه مهمترین عامل مرگ‌ومیر در کشور بحث بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: به طور کلی ۷۶ درصد مرگ‌میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا و سرطان است که رعایت سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش کردن از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

 

وی یادآور شد: مطابق آمار سازمان جهانی بهداشت ۴۹ میلیون کودک زیر ۵ سال اضافه وزن دارند و در ایران نیز ۱۴درصد کودکان ۱۵تا ۲۳ماهه در ایران در معرض اضافه وزن و چاقی هستند که در شهرهای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی بیشتر مشاهده می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز