title
کد خبر: 46899
00
طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور اجرا می شود

مدیرآموزش ستاد اقامه نماز کشور گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این ستاد امسال طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور اجرا می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، بهروزشکوری در حاشیه کارگاه آموزشی سلامت معنوی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: در این طرح بیش از 15 هزارپرستار، بهیار و مدیران پرستاری شرکت می کنند.وی اضافه کرد: درطرح سلامت معنوی کارکنان بیمارستانها با احکام نماز و سایر فرایض دینی ویژه بیماران بستری آشنا می شوند.


شکوری ادامه داد: سلامت معنوی از جمله طرح های موفقی است که در برنامه های آموزشی ستاد اقامه نماز کشور پیش بینی شده است.وی گفت: طرح سلامت معنوی از سال 1394 در 60 بیمارستان کشور آغاز و زمینه آموزش برای 10 هزار پرستار فراهم شد.وی یادآور شد: همچنین در سال 1395 نیز طرح سلامت معنوی در 100 بیمارستان برای 12هزار پرستار اجرا شد.


مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: برخی ها تصور می کنند به دلیل بیماری نباید نماز را بجا آورند این درحالی است که خداوند براجرای این فریضه در تمام شرایط تاکید دارد.شکوری ادامه داد: در این ارتباط تلاش می شود با اجرای طرح سلامت معنوی آموزش های لازم به پرستاران و بهیاران در زمینه بجا آوردن این فریضه الهی ارائه شود.وی با اشاره به استقبال پرستاران از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان ها گفت: تلاش می شود طرح سلامت معنوی در همه بیمارستانهای کشور اجرا شود.


مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور افزود: امسال تنها در تهران یکهزار و 500 پرستار در 16 بیمارستان زیرپوشش طرح سلامت معنوی قرار گرفتند.شکوری اضافه کرد: بوشهر از جمله استان های موفق در اجرای طرح سلامت معنوی است.


وی اظهار کرد: دراجرای طرح سلامت معنوی تجهیزات مناسبی شامل قبله نما، مهرنماز، سجاده، وضوساز آماده براساس تقاضا با کمترین قیمت تهیه می شود.شکوری گفت: طرح سلامت معنوی کاری دنیوی و اخروی است و براساس دستور خداوند باید به آن پرداخته شود.


مبدع طرح سلامت معنوی در کشور گفت: تلاش می شود در قالب این طرح احکام نماز خاص بیماران در بیمارستان ها به پرستاران و بهیاران آموزش داده شود.اصغر قربانی افزود: دومین هدف از اجرای طرح سلامت معنوی تجهیز فضای بیمارستان ها به نحوی است که بیماران بدون دغدغه و براحتی امکان ادای فریضه نماز را داشته باشند.


وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز باید مسئولان نسبت به تامین امکانات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این فریضه دینی توجه لازم را داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز