title
کد خبر: 47068
00
خدمت مغفول مانده در بیمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها یکی از وظایف بسیار مهم وزارت بهداشت است که متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون خدمات قابل قبولی در این زمینه ارائه نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر قاسم جان بابایی با اعلام این مطلب تاکید کرد: تقویت حوزه مددکاری اجتماعی بعنوان یکی از حلقه های اصلی زنجیره ارائه خدمات در بیمارستان های کشور، یکی از دغدغه های معاونت درمان وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه از ۹۰۰ مددکار حاضر در بیمارستان های دولتی، فقط ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی این رشته هستند، افزود: یکی از دلایلی که ارائه خدمات تخصصی در این حوزه مغفول مانده است وجود تعداد اندکی از مددکاران در بیمارستانهای دولتی است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: برخی از بیماران به خصوص سالمندان و افراد تنها و برخی از بیماران دچار مشکلات اجتماعی به خدمات تخصصی و ویژه در حین و پس از ترخیص نیاز دارند، خدماتی که از منظر اجتماعی و مالی باید تامین شود.

دکتر جان بابایی گفت: واحد مددکاری باید بعنوان نقطه تلاقی ارائه خدمات اجتماعی، در کنار خدمات درمانی فعالیت کند و محلی برای جذب کمک خیرین برای حفاظت مالی و اجتماعی نیازمندان باشد که متاسفانه این عملکرد مهم مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: طی تفاهم نامه مشترک فی مابین معاونت درمان و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، هم افزایی در راستای حمایت توامان مالی و اجتماعی با ظرفیت خیرین سلامت فراهم خواهد شد و امیدواریم با این قدم نیک، این خدمت بر زمین مانده و مهم، تحقق یابد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز