title
کد خبر: 47482
00
اهداکنندگان باسابقه اقدام به اهدای خون کنند

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت : با توجه به برودت هوا و کاهش تعداد اهداکنندگان ،اهداکنندگان باسابقه اقدام به اهدای خون کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی ترابی گودرزی افزود :سردی هوا، موجب می شود که شمار اهداکنندگان خون کاهش یابدوبا توجه به نیاز همیشگی به خون و فرآورده های آن ،اهدا کنندگان با سابقه اهدای خون در تمامی گروه های خونی با مراجعه به مراکز انتقال خون در سراسر کشور نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.


وی خاطر نشان کرد:به علت سردی هوا و کم خارج نشدن مردم از خانه، تعداد مراجعان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون کاهش می یابد اما از سوی دیگر به علت آلودگی هوا و تشدید برخی بیماری ها، احتمال نیاز به خون و فرآورده های خونی نیز افزایش می یابد.


وی گفت: اکنون وضعیت ذخیره خون برای مراکز درمانی و بیمارستانی قابل قبول است، اما اهدا کنندگان خون بویژه اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال )، بیش از پیش در زمان سردی و آلودگی هوا با اهدای خون خود باید یاریگر انتقال خون و نجات بخش بیماران نیازمند به خون و فرآوردهای آن باشند.

 اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه است و شاخص اهدای خون در کشور 27نفر به ازای یکهزار نفر جمعیت است که شاخص خوبی است و همچنین در سراسر کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر خون اهدا می کنند .

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز