title
کد خبر: 47486
00
مصوبه ای که مشکل بیماران خاص را حل نمی کند

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اضافه شدن بیماری‌های ام اس، ای بی، اختلالات متابولیک و اوتیسم به فهرست بیماری‌های خاص، یادآور شد: با توجه به اینکه هیچ بودجه جداگانه‌ای برای این بیماران در نظر گرفته نشده است، این مصوبه نمی تواند مشکل بیماران خاص را حل کند.

به گزارش بهداشت نیوز،احمد قویدل با بیان این مطلب افزود: هم اکنون به دلیل بدعهدی بیمه ها، فرآیند تامین داروی برخی بیماران هموفیلی با اختلال مواجه شده است. حال در این شرایط نامطلوب مالی، اضافه کردن چند بیماری به فهرست بیماری های خاص، کاملا بی معنی است و هیچ نفعی به حال بیماران خاص جدید و قدیم نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان های بیمه گر به تعهدات خود در قبال بیماران خاص عمل نمی کنند، خاطرنشان کرد: وقتی برخی بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی و دیالیز به دلیل انباشت بدهی بیمه ها نمی توانند دسترسی راحتی به داروهایشان داشته باشند، بدیهی است که با پرداخت نشدن بدهی بیمه ها و در نظر نگرفتن بودجه جداگانه برای حمایت از بیماران خاص جدید، این مصوبه کمیسیون تلفیق، کاملا شکلی شعارگونه و نمایشی به خود خواهد گرفت که فقط روی کاغذ از بیماران خاص جدید حمایت خواهد کرد.

قویدل تاکید کرد: ما موافق اضافه شدن بیماری های صعب العلاج به فهرست بیماری های خاص هستیم، اما به شرطی که منابع لازم برای حمایت از این بیماران تخصیص داده شود، اما در غیر این صورت، مشکلات این بیماران تشدید خواهد شد.

 

منبع: سلامت آنلاین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز