title
کد خبر: 47917
00
طرز تهیه مرغ تنوری با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی کاراملی شده با پیاز قرمز، ترکیبی عالی برای ران‌مرغی است که در فر بسیار داغ با درجه حرارت بالا پخته و آماده می‌شود.

سیب‌زمینی کاراملی شده با پیاز قرمز، ترکیبی عالی برای ران‌مرغی است که در فر بسیار داغ با درجه حرارت بالا پخته و آماده می‌شود. این غذا  شامی بسیار سریع، سالم و خوشمزه‌ است که اتفاقا به دلیل کم‌کالری و کم‌سدیم بودن وعده غذایی مناسبی برای سالمندان و  افراد مبتلا به دیابت هم محسوب می‌شود. علاوه بر این، ترکیبات ساده و سالم این غذا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت قلب می‌شود. 


مواد لازم برای ۴ نفر 


دانه خردل ۲ قاشق غذا‌خوری
آویشن تازه و خرد شده یا خشک ۲ قاشق غذا‌خوری
روغن زیتون فرابکر ۲ قاشق غذا‌خوری
نمک یک‌دوم قاشق چای‌‌خوری
فلفل تازه و آسیاب شده به میزان لازم
ران‌مرغ بدون استخوان ( بدون پوست) ۴۵۰ گرم
سیب‌زمینی بدون پوست و خرد شده (هر تکه حدود ۲ سانتی‌متر) ۲ عدد متوسط
پیاز قرمز حلقه‌ای خرد شده ( هر تکه حدود ۱ سانتی‌متر) ۱ عدد بزرگ 


طرز تهیه:


برای تهیه این غذا ابتدا، فر را با حرارت ۲۳۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و بعد یک کاغذ مخصوص پخت را در سینی فر پهن کرده و در فر بگذارید تا گرم شود. سپس خردل، آویشن و ۱ قاشق غذا‌خوری روغن را با یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری نمک و فلفل در یک ظرف مناسب بریزید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید و به‌طور مساوی و یکنواخت روی تکه‌های مرغ بریزید. حالا سیب‌زمینی‌ها و پیاز‌های خرد شده را در کاسه ریخته و ۱ قاشق غذا‌خوری روغن زیتون باقی مانده را همراه با یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و فلفل به آن‌ها اضافه کنید. مراقب دست خود باشید و با دقت سینی را از فر خارج کنید و سبزیجات را در سینی بریزید و بعد تکه‌های مرغ را هم روی سبزیجات بگذارید. مجددا سینی را در فر قرار دهید و بگذارید سبزیجات و تکه‌های ران مرغ کاملا پخته شوند به‌طوری که ترد و کمی قهوه‌ای رنگ شوند. به‌طور میانگین، زمان تقریبی برای پخت این غذا با این درجه حرارت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه خواهد بود. هر از گاهی به غذا سر بزنید و آن‌را کمی هم زده تا تمام سطح آن به‌طور مساوی پخته شود. پس از اینکه مرغ‌ها کاملا پخته شدند سینی را از فر خارج کنید و در بشقاب مناسبی اول سبزیجات را ریخته و بعد مرغ‌ها را روی آن قرار دهید. 


ارزش تغذیه‌ای


هر وعده از این غذا حاوی ۴۰۸ کیلوکالری انرژی
 ۱۷ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع)
۵ گرم فیبر
 ۳۴ گرم کربوهیدرات
 ۲۷ گرم پروتئین
 ۳۲ میکروگرم فولات
 ۸۶ میلی‌گرم کلسترول
 ۱۲ گرم قند
صفر گرم شکر افزودنی
 ۲۲.۴۳۱ واحد بین‌المللی ویتامین A
 ۲۶ میلی‌گرم ویتامین C
 ۷۵ میلی‌گرم کلسیم
 ۳ میلی‌گرم آهن
 ۵۵۴ میلی‌گرم سدیم
و ۶۳۶ میلی‌گرم پتاسیم است.
 

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز