title
کد خبر: 49091
00
مبارزی در برابر سنگ کیسه صفرا و مثانه

یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی گفت: مصرف روغن زیتون از تولید سنگ صفرا و مثانه جلوگیری کرده و برای درمان درد مفاصل و درد ناحیه کمر مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز، «محسن پویان»  با اشاره به اینکه زیتون از میوه‌هایی است که در کتاب آسمانی قرآن نیز از آن یاد شده است، گفت: در زیتون رسیده تا حدود 30 درصد مواد چرب و روغن وجود دارد.

وی ادامه داد: روغن زیتون یکی از مرغوب‌ترین روغن‌های خوراکی است که در 15 درجه سانتی‌گراد کاملاً سالم می‌ماند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه از میوه زیتون به‌صورت پرورده و خام نیز استفاده می‌شود، گفت: روغن زیتون خاصیت مسهلی دارد و برای تسکین درد سیاتیک مفید است و از تولید سنگ صفرا و مثانه جلوگیری کرده و برای درمان درد مفاصل و درد ناحیه کمر مفید است.

پویان اظهار کرد: مصرف روغن زیتون(80 گرم) مخلوط با عسل(80 گرم) و کندر(14 گرم) و سیاهدانه(16گرم) به مدت سه روز برای درمان لقوه و سستی اعضا مفید است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف روغن زیتون روزانه تا 30 گرم است، گفت: مصرف مداوم روغن زیتون از بروز بیماری‌های قلبی، عروقی جلوگیری می‌کند و مصرف روغن زیتون باعث افزایش طول عمر می‌شود.

این پژوهشگر گیاهان دارویی دیگر خواص روغن زیتون را کاهش کلسترول مضر یا LDL برشمرد و افزود: روغن زیتون ضد سرطان است و مهم‌ترین عامل ضد پیری بشمار می‌آید.

پویان خاطرنشان کرد: مصرف برگ زیتون باعث کاهش فشارخون می‌شود و پوست درخت زیتون نیز خاصیت تب‌بر دارد. بدین منظور از 30 عدد برگ زیتون 1.5 لیوان آب جوش به صورت دم‌کرده استفاده می‌شود.

 

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز