title
کد خبر: 50986
00
بخشی از ماموریت های درمانی باید به مددکاران واگذار شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بااشاره به انیکه بسترفعالیت تخصصی مددکاران درواحدهای درمانی باید ایجاد شود، گفت:‌ باید بخشی ازماموریت های درمانی به مددکاران واگذار شود.

 

به گزارش بهداشت نیوز، همایون هاشمی درخصوص اظهارات وزیربهداشت و درمان مبنی براینکه 40 درصد نیروهای مددکاری از دانش کافی برخوردار نیستند، گفت:‌ این منطق به هیچ عنوان  قابل قبول نبوده و نیروهای مددکاری کاملا به حوزه کاری خود مسلط هستند، به عبارتی مددکاران به اصول این حرفه کاملا واقف و آشنا هستند؛ بنابراین این دسته بندی ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین د‍ژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مددکاران به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم را برای فعالیت دراین حوزه فرا می گیرند، افزود:‌ به طورحتم درایران تیم پزشکی با حضور مددکاران کامل شده و مددکاران درحوزه های پزشکی و اجتماعی موثر هستند، بنابراین مددکاران دارای ویژگی هایی هستند که در راستای توانمندسازی آحاد افراد جامعه تاثیر بسیاری دارد؛ ضمن اینکه توانمندی و حمایت های تخصصی درحیطه وظایف مددکاران است.

هاشمی با بیان اینکه در تمامی کشورها حوزه مددکاری سیال و تاثیرگذار در رفاه اجتماعی و پزشکی است، تصریح کرد:‌ خوشبختانه در ایران هم طی چند سال گذشته توجه ویژه ای به حوزه مددکاری شده است، ضمن اینکه درکنار واحدهای مددکاری انجمن های غیردولتی هم فعالیت کرده و تعداد دانش آموختگان بسیاری دراین رشته تحصیل می کنند؛ قطعا آینده روشنی برای حوزه مددکاری وجود دارد، زیرا موضوع بازتوانی درآسیب های اجتماعی و پزشکی اجتماعی نباید مورد بی توجهی واقع شود، یعنی در ارایه خدمت باید مسائل قبل و پس از آن را نیز مورد بررسی قرار داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه واحدهای مددکاری به تنهایی فعالیت نمی کنند، گفت: ‌این واحدها پیوسته و به صورت زنجیر واردریک مسیر خدمتی قرار دارند، یعنی در تیم خدمات پزشکی مددکاری یک جزء‌ از خدمت را برعهده دارد، اگر بخواهیم خدمات حوزه پزشکی و رفاه اجتماعی روند تکمیلی را طی کند، باید بخشی ازماموریت های درمانی به مددکاران واگذار شود؛ ضمن اینکه باید بستر لازم برای فعالیت های مددکاری توسط مسئولان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به مددکاری اجتماعی با رویکرد تخصصی بنگریم، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد نیروهایی که در بخش مددکاری فعالیت دارند، در این زمینه دانش کافی ندارند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز