title
کد خبر: 51528
00
 470نفردر راهپیمایی22بهمن در تهران خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 470نفر در جریان راهپیمایی 22بهمن شهر تهران خون اهدا کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 470نفر در جریان راهپیمایی 22بهمن شهر تهران خون اهدا کردند.مرتضی طباطبایی  افزود: 22 بهمن امسال علاوه برفعالیت دو مرکز ثابت اهدای خون وصال شیرازی و آزادی، تیم سیار اهدای خون نیز در مسیر راهپیمایی مستقر بود و نزدیک به 200نفر در این مرکز خون اهدا کردند.

وی به دنبال آلودگی و سردی هوا و همچنین نیاز بیمارستان ها به خون و فرآورده های آن از اهدا کنندگان با سابقه خواست که خون اهدا کنند .طباطبایی افزود :سردی و آلودگی هوا، موجب می شود که شمار اهداکنندگان خون کاهش یابدو از سوی دیگر به علت آلودگی هوا و تشدید برخی بیماری ها، احتمال نیاز به خون و فرآورده های خونی نیز افزایش می یابد.


وی گفت: اکنون وضعیت ذخیره خون برای مراکز درمانی و بیمارستانی قابل قبول است و در حال حاضر به میزان پنج روز ذخیره خونی داریم و اما درصدد هستیم که میزان ذخیره خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان تهران را به هفت روز افزیش دهیم .


مدیر کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 3هزار واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی استان تهران ارسال می شود .


وی خاطر نشان کرد: اما اهدا کنندگان خون بویژه اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال )، بیش از پیش در زمان سردی و آلودگی هوا با اهدای خون خود باید یاری گر انتقال خون و نجات بخش بیماران نیازمند به خون و فرآوردهای آن باشند.


طباطبایی گفت :نزدیک به 55درصد از اهداکنندگان خون در استان تهران را اهدا کنندگان مستمر تشکیل داده اند.

 

اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه است و شاخص اهدای خون در کشور 27نفر به ازای یکهزار نفر جمعیت است که شاخص خوبی است و همچنین در سراسر کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر خون اهدا می کنند .

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز