title
کد خبر: 51782
00
۶ کاربرد شگفت‌انگیز خمیردندان

معمولا خمیردندان‌ها حاوی اسید سیلیسیک هستند که خواص پاک‌کنندگی دارند و سرعت بازسازی سلول‌ها را افزایش می‌دهند. بعضی از خمیردندان‌ها هم حاوی پراکسیدبنزوییل هستند که اثر ضدباکتریایی دارد. بنابراین مالیدن خمیردندان به جوش‌ها و دانه‌های سرسیاه باعث جلوگیری از پیشرفت آنها می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، همیشه از خمیردندان برای مسواک زدن استفاده کنید؟ اما بدانید این تیوب که همه جا در دسترس است، در منزل کاربردهای بسیار دیگری هم دارد که در ادامه به ۶ مورد از آنها اشاره می‌کنیم: 


۱- از بین بردن جوش صورت


خمیردندان حاوی اسید سیلیسیک است که خواص پاک‌کنندگی دارد و سرعت بازسازی سلول‌ها را افزایش می‌دهد. همواره سلول‌ها می‌میرند و خشک می‌شوند و از پوست می‌افتند و در جایشان سلول‌های سالم ایجاد می‌شوند. بعضی از خمیردندان‌ها حاوی پراکسیدبنزوییل هستند که اثر ضدباکتریایی دارد. بنابراین مالیدن خمیردندان به جوش‌ها و دانه‌های سرسیاه باعث جلوگیری از پیشرفت آنها می‌شود. 


۲- تسکین جای نیش حشرات


پشه شما را نیش زده است؟ بلافاصله مقداری خمیردندان را همراه آب سرد روی جای نیش بمالید، پانزده دقیقه صبر کنید تا خارش آن تسکین یابد. اگر بعد از چند ساعت دوباره خارش شروع شد، دوباره تکرار کنید.


۳- نظافت راحت درز بین کاشی‌ها


اثرات ضدباکتری خمیردندان، برای نظافت و سفید کردن درز بین کاشی‌ها بسیار مفید است. برای این کار مقداری از خمیردندان روی یک مسواک قبلا استفاده شده و یا تکه‌ای اسفنج قرار دهید و روی سطح مورد نظر مالش دهید.


۴- تسکین سوزش ناشی از سوختگی پوست


خمیردندان گاهی حاوی مقداری جوش‌شیرین است، به همین دلیل می‌تواند باعث تسکین سوختگی‌های سبک شود. برای این منظور، مقداری خمیردندان را به آرامی روی محل سوختگی بمالید. 


۵- برای داشتن انگشتان و ناخن‌های زیبا


معمولا انواع خمیردندان‌ها حاوی روغن درخت چای هستند که اثرات ضدقارچ و ضدباکتری و مبارزه با بیماری‌های مولد قارچ دارد. یک یا دو بار در روز، خمیردندان را روی ناخن‌های رنگ‌پریده و زرد شده بمالید تا باعث سفید شدن ناخن‌ها و رفع ترک‌های ناشی از لاک ناخن شوید.


۶- پوششی طبیعی برای سوراخ‌های دیوار


خمیردندان یک ماده کاملا طبیعی برای پرکردن و مخفی کردن سوراخ‌های کوچک ایجاد شده از پونز و میخ و... روی دیوار است. به کمک یک مسواک مقداری خمیردندان رو دیوار بگذارید و روی آن را صاف کنید.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز