title
کد خبر: 51988
00
مولکول بیماری هانتینگتون قاتل شگفت انگیز سرطان

یک گروه تحقیقات پزشکی پی برده اند که چگونه مولکول بیماری هانتینگتون می تواند به طور ناخواسته سلول های سرطانی را از بین ببرد. آنها می گویند از این روند می توان به عنوان درمان جدید سرطان استفاده کرد.

به گزارش بهداشت نیوز: چندین سال است که دانشمندان متوجه کاهش ناگهانی سرطان در بیماران مبتلا به بیماری هانتینگتون شده اند. اکنون گروهی از مرکز پزشکی نورث وسترن (Northwestern Medicine) کشف کرده اند که چگونه این بیماری می تواند به طور ناخواسته سلول های سرطانی را از بین ببرد و چگونه از این روند می توان به عنوان درمان جدید سرطان استفاده کرد.
بیماری هانتینگتون توسط جهش یک ژن به نام هانتینگتین (huntingtin) ایجاد می شود. این جهش باعث تکرار توالی های RNA می شود و این توالی های تکراری که به عنوان آر.ان.آ های خاموشگر (siRNAs) شناخته می شوند، به آرامی سبب آسیب رساندن به سلول های عصبی می شوند.
تحقیق پیشین تیم مرکز پزشکی نورث وسترن نشان داده بود که مولکول های RNAهای خاموشگر شگفت انگیزترین قاتلان سرطان بودند که میلیون ها سال پیش برای مبارزه با سرطان در بدن ارگانیسم های زنده، توسعه یافته بودند.
آندرا مورمان (Andrea Murmann)نویسنده این مطالعه می گوید: من فکر می کردم ممکناست یک یک وضعیت وجود داشته باشد که در آن این دکمه مرگ در افراد خاصی بیش از حد فعال است، تا جایی که ممکن است باعث از بین رفتن بافت ها شود.
توالی های تکراری RNA های خاموشگر یافت شده در آسیب شناسی هانتیگتون بسیار شبیه به ملکول های RNA های خاموشگر کشف شده در مطالعه پیشین تیم بودند. بنابراین گام بعدی آزمایش این بود که آیا این ملکول های خاص هنگامی که از طریق نانوذرات به بدن موش ها منتقل شدند، واقعا برای کشتن سلول های سرطانی کار می کردند یا خیر. نتیجه باورنکردنی بود، رشد تومور به طور قابل توجهی در انواع مختلف سلول های سرطانی، از جمله سرطان تخمدان، پستان، ...

منبع: سلامت آنلاین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز