title
کد خبر: 52618
00
مرگ 109 تهرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال 109تن بر اثر مسمومیت با قرص برنج در این استان جان خود را از دست دادند .

به گزارش بهداشت نیوز از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،مرگ ها ناشی از مسمومیت با قرص برنج در9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1395) 101با تن فوت شده 2درصد افزایش یافته است.


براساس این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 9ماه امسال،64مرد و 39تن زن بودند.درآذرماه امسال 12مورد فوتی براثرمسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.


آلومینیوم فسفات که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد با نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.


مصرف این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می کند و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.فرد در صورتی که قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند دچار مسمومست می شود که اگر سم از بدن او خارج نشود، جانش را از دست می دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز