title
کد خبر: 55005
00
دولت لایحه بیمه ویژه دندان پزشکی را تدوین کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ایجاد بیمه ویژه دندان پزشکی، گفت: دولت با تصویب اعتبار و منابع مورد نیاز این بخش، لایحه به مجلس ارسال کند.

به گزارش بهداشت نیوز، اکبر ترکی درخصوص ایجاد بیمه ویژه برای دندان پزشکی، گفت: بیمه یکی از مشکلات اساسی در طی سالیان گذشته در حوزه مسائل دندان پزشکی است، هزینه های ارایه خدمات دندان پزشکی بالا بوده و مردم نمی توانند هزینه ها را پرداخت کنند؛ ضمن اینکه بیمه ها نیز ارایه خدمات قابل قبولی دراین حوزه ندارند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ایجاد بیمه مجزا و ویژه برای دندان پزشکی رویکرد قابل قبولی است، افزود: البته محل منابع و اعتبارات مورد نیاز برای این بخش نیزباید مشخص شود، درحال حاضر که بررسی لایحه بودجه سال آینده تمام شده و حداقل در شرایط فعلی نمی توان منابعی را برای این بخش در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها از سهم بیمه ای کلی می تواند بخشی را برای خدمات دندان پزشکی درنظر بگیرد، تصریح کرد: بیمه ویژه دندان پزشکی در صورت اجرایی شدن نقش مهمی در کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در این حوزه دارد، تنها باید اعتبارات و منابع را به طور ویژه مشخص کرد؛ ضمن اینکه ایجاد بیمه مجزا برای حوزه دهان و دندان نیازمند ارایه لایحه به مجلس است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اگر این موضوع در حد بخش نامه است، وزارت بهداشت باید از منابع و اعتبارات خود در این حوزه هزینه کند، به طور حتم بیمه ها به دلیل کمبود اعتبار تمایلی به تعامل و همکاری در این بخش ندارند؛ همچنین ساماندهی تعرفه ها و هزینه های دندان پزشکی نیز به دلیل میزان بالا، از سوی دیگر تفکیک میان خدمات درمانی و زیبایی نیز تا حدی رغبت فعالیت بیمه ها را دراین حوزه کاهش داده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز