title
کد خبر: 56157
00
آمادگی هلال احمر ایران برای تداوم همکاری ها با صلیب سرخ

رئیس جمعیت هلال احمر، در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ بر آمادگی هر چه بیشتر در زمینه توسعه همکاری های بشردوستانه در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به همکاری های مناسب و گسترده هلال احمر ایران و کمیته و اجرای پروژه های مشترک، گفت: جمعیت هلال احمر ایران می تواند نقش سازنده ای در پیشبرد اهداف صلیب سرخ و هلال احمر و پشتیبانی از پروژه های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داشته باشد.

وی با اشاره به اجلاس اخیر نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ترکیه و انتخاب رئیس جدید فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اظهار کرد: بر این اساس هلال احمر ایران همچون گذشته در جهت افزایش همکاری و همگرایی با فدراسیون؛ کمیته و سایر جمعیت های ملی از ۱۹۰کشور جهان در چارچوب اصول و قوانین نهضت فعالیت خواهد کرد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر ایران با توجه به اصول و وظایف ذاتی و اهداف خود از برنامه های کمیته در منطقه حمایت خواهد کرد و به خصوص آماده همکاری لازم در زمینه تامین اقلام امدادی، تجهیزات لجستیکی و منابع انسانی است و امیدواریم با این همکاری ها بتوان مشکلات منطقه را با همکاری های بیشتر برطرف کرد.

 

وی به همکاری های هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در زمینه آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش نیاز همیشگی به خصوص در فعالیت های بشردوستانه است و لذا در این زمینه هلال احمر ایران علاوه بر تاکید بر توسعه همکاری‌های آموزشی، تمایل دارد تا همکاری های گذشته خود را با کمیته در زمینه موضوعات گفت و گوهای اسلام و حقوق بشردوستانه در چارچوب های مشخص و با توجه به قوانین کشور ادامه دهد.

 

«پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم در این دیدار با اشاره به همکاری های گسترده هلال احمر ایران با کمیته صلیب سرخ در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره جنابعالی این همکاری ها افزایش داشته باشد.

 

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور عراق افزود هلال احمر ایران نقش خوبی  در تسهیل و بهبود روابط عراق و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داشته و ما از این نقش میانجی گری و تسهیل‌کننده هلال احمر ایران قدردانی می‌کنیم.

 

وی به فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ در کشور عراق اشاره و افزود: کمک به افراد آسیب دیده و قربانیان مخاصمات مسلحانه، تلاش برای بازپیوند خانواده‌ها، ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی، کمک به آواره ها برای بازگشت و کمک به برخی زیرساخت‌ها در کشور عراق توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حال انجام است.

 

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اعلام اینکه ۷۰ درصد از فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ در کشورهای اسلامی انجام می‌شود بر نقش مهم گفت و گو در خصوص اسلام و حقوق بشردوستانه تاکید و خاطرنشان کرد: در زمینه حقوق بشر دوستانه و اسلام باید به یک درک مشترک برسیم و در این خصوص در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی را با جمعیت هلال احمر ایران داشتیم که برای ادامه این همکاری ها به صورت علمی و عملی اعلام آمادگی می کنیم.

 

وی با تاکید بر امضای توافقنامه برای مشخص شدن نحوه همکاری طرفین در زمینه اسلام و حقوق بشردوستانه خاطر نشان کرد: نتیجه کار و تجربه با هلال احمر ایران می‌تواند نمونه و الگویی موفق برای اجرا در مناطق دیگر  و در سراسر جهان باشد.

 

مائورر از همکاری های مستمر جمعیت هلال احمر با کمیته بین المللی صلیب سرخ قدردانی کرد و افزود: هماهنگی، هم افزایی، هماهنگی و مکمل بودن از جمله محورهای مورد توافق طرفین برای رسیدن به اهداف مشترک است.

 

در پایان این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران و رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ یک یادداشت تفاهم در زمینه های همکاری های مشترک بشردوستانه در سطح ملی و بین المللی امضا کردند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز