title
کد خبر: 56353
00
توصیه های  تغذیه ای  برای مبتلایان به آسم

مصرف روغن‌های گیاهی و مارگارین؛ مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا ۶ و تغییر شیوه زندگی مردم باعث افزایش تعداد مبتلایان به آسم طی سال‌های اخیر شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، زمانی که عملکرد سلول‌های عضلات در ریه‌ها مختل شود و دچار انقباض و سفت شدن شوند، آسم بروز می‌کند.این سلول‌ها روی سایر سلول‌ها نیز اثر می‌گذارند و شروع به تولید بیشتر مواد مخاطی غلیظ و جذاب می‌کنند. علائم آسم شامل؛ کوتاه شدن تنفس، سفت شدن قفسه سینه، عطسه، سرفه، مشکل در صحبت کردن و حتی از حال رفتن فرد است. بنا به تحقیقات و آمار، حدود ۳۰۰‌میلیون نفر در سرتاسر دنیا از آسم رنج می‌برند و حدود ۲۵۰‌هزار نفر سالانه بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. از سال ۹۴-۱۹۸۰ تعداد افراد مبتلا به آسم حدود ۷۵‌درصد افزایش یافته و میزان رشد بیماری در کودکان زیر پنج سال به ۱۶۰‌درصد نیز می‌رسد. مصرف غذاهای مصنوعی و پر نمک، غذاهای فرآوری و بسته‌بندی‌ شده که حاوی مواد نگهدارنده هستند، مصرف روغن‌های گیاهی و مارگارین؛ مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا ۶ و تغییر شیوه زندگی مردم باعث افزایش تعداد مبتلایان به آسم طی سال‌های اخیر شده است. بیماری آسم یک بیماری کاملا جدی و خطرناک است و گاه می‌تواند به مرگ فرد منجر شود. توجه به توصیه‌های پزشک، مصرف برخی غذاها و میوه‌ها به مقدار نیاز و کاهش مصرف غذاهای کنسروی و حاوی مواد نگهدارنده تاثیر زیادی در کاهش علائم بیماری و واکنش‌های آلرژیکی فرد دارد.

روزی یک عدد سیب بخورید

سیب و آب سیب حاوی فیتوکمیکال‌ها و مواد آنتی‌اکسیدانی است که عملکرد ریه را بهبود می‌بخشند، بنابراین به افرادی که از آسم رنج می‌برند، توصیه می‌شود هر روز یک عدد سیب بخورند. در ضمن مصرف روزانه سیب توسط خانم‌های باردار، احتمال ابتلا و تولد فرزندشان با مشکل آسم و یا آلرژی را کمتر می‌کند.

سبزیجات میوه‌ای

تحقیقات دانشمندان اسپانیایی بر روی 460 دانش‌آموز و کودک اسپانیایی به مدت هفت سال نشان داد کودکانی که هر روز بیش از 35 گرم سبزیجات میوه‌ای مصرف می‌کنند، بسیار کمتر علائم و نشانه‌های آسم و آلرژی را از خود بروز می‌دهند. سبزیجات میوه‌ای شامل کدو سبز، لوبیا سبز، گوجه، بادمجان و خیار می‌شود.

 
منبع: آرمان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز