title
کد خبر: 56634
00
گسترش همکاری ایران و تاتارستان در حوزه پیوند اعضا

مدیرکل امور وزارتی وزارت بهداشت تاتارستان گفت: پیشرفت علم پزشکی ایران در حوزه پیوندها عالی و بیشتر از کل کشور روسیه است و تلاش می کنیم با استفاده از توان حوزه پزشکی ایران و خراسان رضوی در زمینه پیوندها پروژه های مشترکی داشته باشیم.

به گزارش بهداشت نیوز، 'جاو آیزیتورف'  در جمع خبرنگاران در محل استانداری خراسان رضوی گفت: بخش پیوندها در ایران بسیار پیشرفته است و تاتارستان می تواند با پزشکان مشهد و سایر نقاط ایران پروژه های مشترکی برای بهره گیری از دانش و تجربه آنان در بخش پیوند اجرا کند.وی اظهار کرد: ایران و خراسان رضوی دارای سطح بسیار عالی در پزشکی هستند و کلینیک های پزشکی فوق العاده و متخصصان خوبی دارند.


وی افزود: روسیه در حوزه پیوندها چندان پیشرفتی نداشته است و این بخش پزشکی می تواند زمینه ساز گسترش همکاری های علمی و پزشکی بین دو طرف باشد.


مدیرکل امور وزارتی وزارت بهداشت تاتارستان گفت: آنچه در سفر هیات پزشکی جمهوری تاتارستان به مشهد حاصل شد، توافق بین یکی از شرکت های پیشرفته تاتارستان به نام 'ایدوس' با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که شرکت مذکور در مورد تولید شبیه سازهای آموزشی در حوزه پزشکی و غیرپزشکی فعالیت می کند.


وی اظهار کرد: شرکت ایدوس با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این توافق رسیدند که یک مرکز آموزشی برای دانشجویان و پزشکان جراح ایرانی و کل منطقه خاورمیانه در مشهد در زمینه شبیه سازها راه اندازی کنند.
مدیرکل امور وزارتی وزارت بهداشت تاتارستان گفت: آغاز فعالیت مشترک شرکت ایدوس با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص راه اندازی این مرکز آموزشی، محرکی برای اجرای طرح های مشترک بعدی نه تنها در این استان بلکه در منطقه است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز