title
کد خبر: 56641
00
 چند پاک کننده آرایش طبیعی و سالم

آرایش کردن و مواد آرایشی کم و بیش جزئی از زندگی هر خانومی محسوب میشه و همه باید دقت کنیم که علاوه بر تهیه مواد آرایشی استاندارد و مناسب برای پاک کردن آرایش هم نیاز به پاک کننده های مناسب داریم. پاک کننده های موجود در بازار شیمیایی هستن و در خیلی از مواقع باعث پخش شدن آرایش روی صورت و بخصوص دور چشم میشن و علاوه بر اون برای پوستای حساس ایجاد التهاب ,جوش و سوزش میکنن.

به گزارش بهداشت نیوز، آرایش کردن و مواد آرایشی کم و بیش جزئی از زندگی هر خانومی محسوب میشه و همه باید دقت کنیم که علاوه بر تهیه مواد آرایشی استاندارد و مناسب برای پاک کردن آرایش هم نیاز به پاک کننده های مناسب داریم. پاک کننده های موجود در بازار شیمیایی هستن و در خیلی از مواقع باعث پخش شدن آرایش روی صورت و بخصوص دور چشم میشن و علاوه بر اون برای پوستای حساس ایجاد التهاب ,جوش و سوزش میکنن.ما میتونیم به جای استفاده از این پاک کننده های شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنیم که به راحتی در دسترسن و باعث شادابی و نشاط پوست هم میشن.

بهترین مواد طبیعی برای پاک کردن آرایش
میشه از بعضی روغنای طبیعی از قبیل روغن زیتون ,روغن اسطوخودوس ,روغن بادام و روغن نارگیل برای صورت و پاک کردن آرایش استفاده کرد که باعث پخش شدن آرایش دور چشم نمیشه و بسیار موثرتر از مواد شیمیایی هستن.همه ی روغن های طبیعی شامل ویتامین E هستن و مرطوب کننده و تسکین دهنده ی پوست محسوب میشن.و چه بسا که بسیار ارزانتر از مواد شیمیایی در دسترسند.

روغن زیتون به عنوان یک پاک کننده آرایش طبیعی
روغن زیتون بدلیل داشتن مواد مغذی مثل ویتامین E باعث تغذیه و شادابی پوست صورت و اطراف چشم میشه .از روغن زیتون بصورت ترکیببی استفاده میشه به این ترتیب که مقداری از اونو با کمی روغن درخت چای مخلوط کنین و کمی روغن بادام به اون اضافه کنین .این ترکیب رو با دست روی صورتتون ماساژ بدین و بعد از کمی استراحت صورتتونو بشورین.

برای پاک کردن آرایش صورت از روغن نارگیل استفاده کنید
استفاده از روغن نارگیل باعث تسکین اعصاب پوست میشه و از تورم و سوزش پوست جلوگیری میکنه .برای استفاده از روغن نارگیل مقداری از اونو روی صورت ماساژ بدین و بوسیله پنبه مرطوب اونو پاک کنین.بعد از استفاده از روغن نارگیل تازگی و شادابی رو روی پوستتون حس میکنین.

شیر و روغن بادام از بهترین پاک کننده های آرایش هستند
شیر باعث ایجاد حس تازگی روی صورت بعد از یه آرایش طولانی میشه .چند قطره از روغن بادام رو با 1قاشق شیر مخلوط کنین و این محلول رو بوسیله ی پنبه روی صورتتون بمالید و سپس شستشو کنین.

خیار و خواص آن برای پوست
خیار بدلیل بافتی که داره در گروه میوه های پر آب تلقی میشه و استفاده موضعی و خوراکی از این میوه میتونه به بهبود آبرسانی سلول های پوستی کمک کنه .خیار رو با کمی آب بکوبین و پوره کنید و این خمیر رو روی صورتتون بذارین و بعد از چند دقیقه پاک کنین. در صورت تمایل میتونین به جای آب از شیر هم استفاده کنین.استفاده از خیار بعد از اپیلاسیون صورت هم بسیار توصیه میشه که التهاب و سوزش پوست رو تسکین میده.

 

منبع: دونفره


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز