title
کد خبر: 57347
00
 بازدید وزیر بهداشت موریتانی از مجتمع دارویی درمانی هلال ایران

پروفسورکان بوبکر، وزیر بهداشت موریتانی به همراه اسلمو ولد المحجوب مدیر کل امور برنامه ریزی و همکاری های بهداشتی و بونه محم باب مدیرکل امور اداری و مالی وزارت بهداشت این کشور ضمن بازدید از مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با رئیس مجتمع دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس مجتمع در این دیدار از همکاری دو جانبه در بخش توریست درمانی و پذیرش بیماران این کشور در ایران استقبال کرد و گفت: به دلیل مشترکات مذهبی و امکاناتی که داریم آماده پذیرش بیماران از این کشور هستیم. 

دکتر سید محمد اکرمی درباره فعالیت های بخش توریست درمانی گفت: ما در این بخش پذیرای بیماران خارج از کشور هستیم که با توافقنامه هایی که با کشورهای مختلف منعقد شده، درمان بیماران این کشورها با همکاری این بخش انجام می شود.

وی اضافه کرد: خدمات این بخش از فرودگاه تا فرودگاه و به این صورت است که بیمار از فرودگاه تحویل گرفته می شود و بعد از پیگیری تمام مراحل درمانی تا پایان مراحل درمان انجام می شود.

دکتر اکرمی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران  با کیفیت خوب و هزینه پایین باعث شده بیماران از کشورهای مختلف به ایران مراجعه کنند.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به خدمات درمانی هم گفت: بخش های تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی، درمان ناباروری، دندانپزشکی وپوست و مو و زیبایی از مهمترین بخش های این مرکز درمانی است و برای رفاه حال بیماران هتلی هم در این فضا احداث شده تا بیماران دغدغه اسکان نداشته باشند.

دکتر اکرمی همچنین آمادگی این مرکز درمانی را برای ارائه آموزش های لازم برای اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره های تخصصی اعلام کرد.

پرفسورکان بوبکر،وزیر بهداشت موریتانی هم در این جلسه با تشکر از مهمان نوازی ایران در این سفرگفت: افزایش سطح همکاری ها در بخش های مختلف به ویژه درمان بیماران از خواسته های ما است که امیدواریم با این دیدار محقق شود.

وی افزود: در بحث گردشگری سلامت حدود یک هزار بیمار در سال از موریتانی به کشورهای دیگر سفر می کنند تا مراحل درمان خود را انجام دهند که در این زمینه می توان زمینه همکاری های مشترک را فراهم کرد.  

وزیر بهداشت موریتانی همچنین در خصوص بحث دارو و به ویژه تجهیزات پزشکی گفت: در بخش تجهیزات پزشکی و دارو هم زمینه همکاری وجود دارد به عنوان مثال فیلتر دستگاه های دیالیز با قیمت مناسبی تولید می شود و ما خواهان واردات اینگونه محصولات هستیم.

وی در پایان خواستار ایجاد شعبه ای از جمعیت هلال احمر ایران در این کشور شد تا همکاری های دو جانبه با سرعت بیشتری انجام پذیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز