title
کد خبر: 57817
00
آمادگی کامل برای تامین سلامت زائران رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه نورانی امام رضا(ع) شرایط ویژه ای دارد و در ایام تعطیلات نوروزی همانند طول سال، پذیرای زائران زیادی است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمدرضا دارابی اظهار داشت: در طول 10 ماهه اول امسال، 30 میلیون زائر به مشهد مقدس وارد شدند و پیش بینی می کنیم که در ایام تعطیلات نوروزی، حداقل 3 میلیون نفر به مشهد وارد شوند و حوادث ترافیکی در شهر و جاده و آلودگی های مواد غذایی، می تواند زائران را تهدید کند که تمهیدات لازم برای تامین سلامت زائران رضوی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل و کمیته های آن مشخص شده است. تمام پایگاه های اورژانس در شهرهای استان خراسان رضوی مشخص شده و از 25 اسفند ماه، خدمات خود را به مسافران و زائران ارائه می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: از 28 اسفند ماه تمامی بیمارستانهای استان خراسان به حالت آماده باش درآمده اند و در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل ارائه خدمات بهتر به مسافران و زائران، بیمازران غیراورژانسی را بستری نمی کنیم تا مشکلی در پذیرش بیماران اورژانسی وجود نداشته باشد.

دکتر دارابی تصریح کرد: تمام کادر پزشکی، پرستاری، بهیاری، کمک بهیاری و خدماتی از 28 اسفند تا 14 فروردین، کشیک موظف مقیم هستند تا بتوانند خدمات مطلوبی را به مسافران و زائران رضوی، ارائه دهند.

وی با اشاره به تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: از نظر دارو و تجهیزات پزشکی، مشکلی وجود ندارد و داروخانه های دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح شهر مقدس مشهد، مشکلی از نظر تامین دارو ندارند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز