title
کد خبر: 59280
00
لوازم آرایشی بهداشتی باید برچسب اصالت داشته باشند

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف کنندگان برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی ارزان قیمت با نام های تجاری ناشناخته که از مبادی غیر مجاز وارد کشور می شوند و برچسب اصالت و سلامت را ندارند باید دچار شک و تردید شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی اصغر اسماعیل زاده بیان داشت: نظر به اینکه قابلیت مصرف انسانی اقلام سلامت محور از نظر علمی و فنی منحصرا منوط به اطلاع دقیق از وضعیت تولید در کارخانه با احراز شرایط قابل قبول جهت تولید و مسیر حمل و نقل و نگهداشت توزیع و عرضه است لذا ضروری است مصرف کنندگان برای خرید اقلام ارزان قیمت و یا نام های تجاری ناشناخته که از مبادی غیر مجاز وارد کشور می شوند و برچسب اصالت و سلامت را ندارند باید دچار شک و تردید شوند.

وی اذعان داشت: این تردید بر این اساس است که احتمال هرگونه تقلب و یا فساد در تولید این اقلام و یا تشکیل مواد سمی و خطرناک و یا مواردی نظیر بیوتروریسم در تولید آنها وجود دارد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در خصوص تخفیف و حراج و فروش فوق العاده همه واحدهای صنفی کلیه امور آن (میزان تخفیف و تعداد حراج در سال و مجوزها) بر اساس قانون نظام صنفی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوزهای مربوطه را صادر و بازرسی توسط اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه کنترل می گردد و معاونت غذا و دارو صرفا در مورد کیفیت و شرایط عرضه کالا اظهار نظر می نماید.

دکتر اسماعیل زاده بیان داشت: درنهایت ذکر این نکته ضروری است که حراج و تخفیف همیشه وجود دارد؛ اما نیاز واقعی به اقلام نکته مهمتری است که باید مد نظر قرار گیرد. معمولا در تخفیف و حراج یک حس نیاز کاذب در افراد بوجود می آید که اگر منطقی کنترل نشود به سمت مصرف زدگی پیش خواهد رفت و سودجویان ممکن است از این گونه فرصت ها استفاده و خطراتی برای سلامتی افراد ایجاد شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کلیه انبارها و فروشگاه های عرضه این اقلام بازرسی های مشترک بصورت مستمر انجام می گیرد.

دکتر اسماعیل زاده تاکید کرد: در همه بازرسی ها کلیه اقلام از لحاظ داشتن شماره پروانه بهداشتی ساخت (برای اقلام تولید داخل) و برچسب اصالت و سلامت (برای اقلام وارداتی)، تاریخ انقضا و شرایط نگهداری مورد بررسی قرار گرفته و اقلام فاقد مجوز قانونی یا تاریخ انقضا گذشته جمع آوری و اقدامات قانونی لازم در این خصوص صورت پذیرفته است.

وی متذکر شد: قابل به ذکر است در خصوص مراکز عرضه این گونه محصولات که بصورت گسترده تری فعالیت می کنند این معاونت با همکاری سایر دستگاه ها و سازمان های مرتبط بصورت ویژه نظارت خود را انجام می دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز