title
کد خبر: 59657
00
۴ روش غیرمتعارف برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا

با سرد و گرم شدن هوا، افراد بیشتر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. در حالی که تعداد زیادی از افراد با اصول درمان، شستن دست‌ها و گرفتن جلوی دهان‌شان در هنگام سرفه و عطسه کردن آشنا هستند، اما درواقع چندین راه غیرمتعارف نیز برای محافظت از خودتان در خانه و محل کار وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، با سرد و  گرم شدن هوا، افراد بیشتر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. در حالی که تعداد زیادی از افراد با اصول درمان، شستن دست‌ها و گرفتن جلوی دهان‌شان در هنگام سرفه و عطسه کردن آشنا هستند، اما درواقع چندین راه غیرمتعارف نیز برای محافظت از خودتان در خانه و محل کار وجود دارد.

 

 

رطوبت را کنترل کنید.

بسیاری از مردم برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا، درزها و منافذ خانه هایشان را مهر و موم می‌کنند و درجه‌ی وسایل گرمایشی را بالا می‌برند. با این حال تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که سطوح رطوبت پایین‌تر ممکن است درواقع به گسترش ویروس آنفولانزا کمک کند؛ در تحقیقات مشخص شد که ویروس آنفولانزا در سطوح رطوبت پایین‌تر دارای حداکثر توانایی بیماری‌زایی است.

سطح رطوبت می‌تواند تا ۱۰ درصد کاهش یابد اما تحقیقات نشان داده‌اند خانه‌هایی با ۵۰ درصد رطوبت احتملا ذرات ویروس کمتری روی سطوح و در هوایشان دارند.

 

 

روشنایی UV

فُرم‌های خاصی از روشنایی UV درواقع می‌توانند میکروارگانیسم‌های ویروسی یا باکتریایی را غیرفعال کنند. با استفاده از این فرم روشنایی ضدمیکروبی روی سطوحی مانند کیبوردها و موس‌های کامپیوتر، تلفن‌ها و سایر وسایل، شما می‌توانید گسترش میکروب‌های آنفولانزا را کاهش دهید.

 

 

از تصفیه‌کننده‌های هوا استفاده کنید.

بسیاری از مردم برای کشتن میکروب‌های آنفولانزا روی تمیز کردن سطوح سخت تمرکز می‌کنند و هوایی که استنشاق می‌کنند را از یاد می برند. سیستم‌های گرمایشی بسته می‌توانند هوا را در داخل خانه بازیافت کنند و به باکتری‌ها و آلرژن‌ها اجازه دهند که بیشتر رشد و گسترش یابند. تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند هوا را از ذرات آلوده‌ای مانند میکروب‌ها، آلرژن‌ها و هاگ‌ها پاک کنند.

 

 

ملافه‌هایتان را بشویید.

با توجه به CDC، میکروب‌های آنفولانزا می‌توانند ۲ تا ۵ ساعت زنده بمانند. این بدان معناست که این میکروب‌ها می‌توانند روی ملافه‌ها و حوله‌ها باقی بمانند و به افرادی سرایت کنند که با آنها تماس پیدا می‌کنند. حتما تمام ملافه‌ها را در آب داغ شستشو دهید و یادتان باشد که بلافاصله پس از دست زدن به ملافه‌های کثیف، دست‌هایتان را خوب بشویید.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز