title
کد خبر: 60262
00
 تعطیلات طولانی مدت نوروزی به سلامت مردم آسیب وارد می کند

دکتر حریرچی با تاکید براین که تعطیلات طولانی مدت نوروزی به سلامت مردم آسیب وارد می کند، گفت: تعطیلات طولانی مدت نوروزی می تواند میزان سوانح ترافیکی و تصادفات را بیشتر کند و در نتیجه تعداد مصدومان ترافیکی افزایش می یابند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری ضمن بیان این مطلب، افزود: ۲۰۶ هزار و ۹۲۹ مورد، ماموریت اورژانس ۱۱۵ داشته ایم که ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ انتقال بیمار و مصدوم صورت گرفته است.


دکتر حریرچی در ادامه با تاکید براین که تعطیلات طولانی مدت نوروزی به سلامت مردم آسیب وارد می کند، گفت: تعطیلات طولانی مدت نوروزی می تواند میزان سوانح ترافیکی و تصادفات را بیشتر کند و در نتیجه تعداد مصدومان ترافیکی افزایش می یابند.


وی با اشاره به این که در تعطیلات طولانی مدت نوروزی نیز تقریبا خدمات سرپایی بخش خصوصی تعطیل می شود، افزود: در این ایام بار ارائه خدمت در بخش دولتی افزایش می یابد و خدمات بستری غیر اورژانس بخش خصوصی نیز عمدتا کاهش می یابد که این نوع مراجعات هم به بخش دولتی منتقل می شود.


سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در ایام نوروز، تقریبا هیات رییسه دانشگاه ها و بیمارستان ها با اقدامات صورت گرفته حضور فعال داشتند و در این ایام، ۳۲ هزار و ۹۲۰ مورد بازدید سلامت محیط داشتیم.


سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در خصوص عدم پرداخت مطالبات وزارت بهداشت گفت: به دلیل تاخیر در پرداختی های کادر درمانی از همه این گروه ها عذر خواهی می کنم.


دکتر حریرچی افزود: تراز مالی مجموعه بیمارستانی و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی مثبت است و اگر همه مطالبات و بدهیها را پرداخت کنیم رقمی اندک باقی می ماند.


وی با بیان این که مشکل اصلی عدم پرداخت ها، عدم وفای به عهد است، گفت: در سال ۹۶، ۱۴ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان سند به ۴ سازمان بیمه گر اصلی ارسال شده است و فقط ۳ هزار و ۱۰ میلیارد از آنها پرداخت شده است و وزارت بهداشت ۱۳ هزار و ۸۹۹ میلیارد تومان از ۴ سازمان بیمه اصلی طلب دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.